EIVISSA, 24 Ago. (EUROPA PRESS) -
Els agroturismes d'Eivissa consideren que la crisi turística que té l'illa en la present temporada, derivada de la negativa cojuntura econòmica internacional, "es ressent menys en aquest sector que en els destinats al consumidor mitjà". Actualment són un total de 17 els establiments agrupats en aquesta categoria en el fullet emès pel Consell Insular, tot i que el seu número és més gran a causa que hi ha instal·lacions recents en tràmits d'inclusió.
Els agroturismes de Sant Joan són els únics agrupats sota aquesta qualificació, en connivència amb l'Ajuntament del municipi, tot i que "molts venim ajudant-nos habitualment en els àmbits de reserves o temes puntuals, i fins i tot preveiem, en un primer moment, crear una associació global", ha subratllat Lucas Prats, responsable de Can Lluc.
Prats ha destacat que la crisi, com a tal, ha afectat, probablement, a tots els nivells del sector, però, ha concretat que "potser, sí és cert, que el tipus de clients que demanden els nostres establiments, la té a menor escala". Això sí, l'emprenedor ha lamentat que "a l'hivern cada any sigui més difícil portar a turistes a causa de a les escasses i cares comunicacions aèries de l'illa".
L'hoteler ha apuntat que l'obtenció del seu agroturisme en el present exercici de la Q de qualitat del Govern Balear (IQT) i de la ISO 14001 de medi ambient expedida per AENOR "són reclams per què el turisme nacional ens elegeixi en els mesos de temporada baixa".
Can Lluc està qualificat, a més, com Hotel per a Golf, Ciclisme, Senderisme i 'Hotel amb Caràcter' pel Govern Balear, i compta des de juliol amb sis noves habitacions tipus "Villa" incorporades a les seves instal·lacions, ha concretat Prats.
La inversió dels propietaris dels agroturismes de l'illa "és molt important" segons va recalcar el, empresari, qui ha afegit que "estem presents en els fullets de diversos operadors turístics, en webs turístiques especialitzades i asistim al llarg de l'any a diferents Workshops convocats per IBATUR", fets que ens suposen un cost de promoció "d'acord amb la imatge que volen transmetre les administracions locals", ha afegit.
Jacuzzis a cada habitació, accessos a Internet, Spas, sales de reunions, piscines, restaurants de qualitat "i sobretot intimitat i atenció personalitzada", són els principals reclams d'aquests establiments de luxe que s'han convertit a les Pitiüses en una opció als hotels convencionals, tal com ha conclòs Lucas Prats.