Els controladors llencen un pols a Blanco i diuen que convocaran la vaga quan ho vegin oportú

Actualizado: miércoles, 4 agosto 2010 16:13

Exigeixen un "canvi radical" d'actitud per evitar les aturades, que no es convocaran abans del 16 d'agost


MADRID, 4 Ago. (EUROPA PRESS) -

Els controladors aeris han assegurat que està "en mans del ministre de Foment, José Blanco", la decisió que la junta convoqui o no la vaga, tal com va abonar ahir el 98% del col·lectiu amb un "mandat clar", i van insistir que les aturades es convocaran quan la junta executiva del sindicat USCA ho consideri "necessari i oportú".

"És responsabilitat del ministre Blanco que es convoqui o no", ha afirmat el portaveu d'USCA, Daniel Zamit, en roda de premsa, qui va fer una crida al titular de Foment perquè els rebi en les pròximes 48 hores i "desembussi" la situació. "És l'últim avís", ha advertit.

El portaveu sindical va recalcar que aquesta és l'"única opció" que els queda després de sis mesos patint "condicions abusives", en els que finalment Blanco "els ha empès" a convocar aturades mitjançant "decisions autoritàries".

Qüestionat per la naturalesa de la seva advertència, Zamit ha recordat que el col·lectiu únicament exerceix el seu dret legítim: "Si la vaga s'entén com un xantatge, això és un xantatge", ha assegurat.

Després de reconèixer que són conscients de les "moltes conseqüències" de convocar una vaga en ple agost, els controladors han assenyalat que els passatgers i les companyies aèries hauran de "demanar comptes a Blanco", qui "està utilitzant al col·lectiu com pantalla per rebre tots els cops de puny del sector".

Tot i això, el secretari de Comunicació d'USCA, César A. Cabo, ha afirmat que "en tot cas" la vaga es produirà "sempre després del pròxim 16 d'agost", i ha assegurat que malgrat la coincidència amb el canvi de quinzena els controladors "no volen fastiguejar als passatgers".

NECESSARI UN "CANVI RADICAL".

Zamit ha reiterat que durant sis mesos de negociació s'ha estat "perdent el temps" i ha assenyalat que perquè la vaga finalment no es convoqui cal "un canvi radical d'actitud" que permeti "avançar en els pròxims dos o tres dies el que no s'ha avançat en sis mesos".

"Si no hi ha un canvi d'actitud la vaga es farà de totes, totes", ha advertit Cabo, qui va recalcar que el termini establert abans de convocar la vaga representa "una última oportunitat, i no un canvi de to".

Els controladors van confirmar que aquesta tarda continuaran les negociacions al voltant al conveni col·lectiu amb Aeroports Espanyols i Navegació Aèria (AENA) en una nova reunió, a la qual han demanat que realitzi "algun gest" relatiu a les 12 propostes que els han enviat.

Entre les quals hi ha, el portaveu del sindicat ha destacat la supressió dels 'serveis express', l'elaboració d'estudis de seguretat respecte als canvis introduïts en la seva jornada laboral i l'aplicació immediata del decret que regula les jornades i els descansos.

Respecte a aquest últim punt, Cabo va negar que s'estiguin produint "contactes sota mà" que situïn la seva aplicació com un element més de la negociació actual.

CONDICIONS DE LA VAGA.

El portaveu del sindicat ha explicat que tant la intensitat com la durada de les protestes seran establertes per la junta directiva d'USCA en funció del seu "calibratge" de l'actitud d'AENA i Foment.

Alhora, ha assegurat que el col·lectiu "barallarà" per aconseguir que s'estableixin uns serveis mínims "raonables i no abusius", davant del que ha recordat que durant la recent vaga de funcionaris l'esmentat percentatge es va fixar al 100% de la plantilla.

D'altra banda, Zamit ha reconegut que la possible vaga comportaria "molts riscos", ja que els controladors "es podrien veure abocats que els dictin un laude", possibilitat que es troba "entre els objectius que el Ministeri té en ment".