Els cotxes en circulació de menys de cinc anys es redueixen un 20% a Balears en relació amb el començament de la crisi

Venta De Coches
CEDIDA
Actualizado: miércoles, 27 abril 2011 17:34


PALMA DE MALLORCA, 27 Abr. (EUROPA PRESS) -

Els automòbils que actualment hi ha a Balears en circulació i que tenen menys de cinc anys d'antiguitat s'han reduït un 20% respecte als quals havia al començament de la crisi del sector, datada a l'any 2007.

Segons l'estudi 'Parc de vehicles i reparacions' elaborat per Audatex Espanya, el parc de turismes a les illes amb menys de cinc anys representen actualment el 27% del mercat total d'automòbils, quan a l'any 2007 representava el 33%. A més, el 42% del parc balear supera els deu anys d'antiguitat.

A nivell nacional, el parc menor de cinc anys va caure un 21% des de l'any 2007, "fet que suposa un handicap per l'activitat de tallers", que concentren el 57% de les seves reparacions en aquest tipus de vehicles.

L'informe atribueix aquest descens dels vehicles de menor edat al retrocés de les vendes de vehicles nous en aquests últims tres anys -amb una caiguda nacional superior a un 40%- a causa de les dificultats que travessen les economies domèstiques i a les restriccions al crèdit en un mercat on són finançades vuit de cada deu compres.

Així, segons dades de Ganvam els tallers s'enfronten així un període on és fonamental optimitzar al màxim la seva activitat de recanvi i taller, especialment si es té en compte que entorn del 68% de la rendibilitat final dels concessionaris procedeix precisament de les activitats de postvenda.

El director general d'Audatex Espanya, Javier Velasco, ha remarcat que a més dels "efectes col·laterals" sobre la seguretat viària i el medi ambient que comporta l'envelliment del parc, "cal que els tallers apostin per innovar i recolzar-se en eines i solucions que els permetin trobar noves oportunitats a través de l'optimització de la seva gestió i recursos que els ajudin a superar aquest moment".

A més, segons destaquen, són els vehicles de menys de cinc anys els que aporten un major ingrés al taller, ja que les seves reparacions solen ser més costoses a causa que els vehicles més moderns incorporen noves tecnologies i materials que repercuteixen directament en el seu cost de reparació.

D'altra banda l'estudi reflecteix com més de la meitat de les reparacions de vehicles a Espanya se situa entre els 300 i els 1.200 euros.