Els pilots de Spanair convocaran una vaga si la direcció "imposa" l'ERO "al marge dels convenis col·lectius"

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: miércoles, 20 agosto 2008 16:10

Acusa a la Direcció de "pressionar i amenaçar" els tripulants i el personal de manteniment perquè "transgredeixin les normes"

PALMA DE MALLORCA, 20 d'agost (EUROPA PRESS)

Els pilots d'Spanair van advertir avui que convocaran una vaga legal davant l'Autoritat Laboral en el cas de què la direcció de la companyia continuï pretenent "imposar" l'expedient de regulació d'ocupació (ERO) "al marge del que recullen els convenis col·lectius dels seus treballadors, evidenciant amb tot això la seva falta de voluntat real de diàleg".

En un comunicat, SEPLA-Spanair va criticar la "indefinició" de l'anomenat Pla de Viabilitat proposat per la direcció d'Spanair, tenint en compte que, segons la seva opinió, "no garanteix el futur de l'empresa i suposa una prolongació del model gestor aplicat amb tan mals resultats durant els últims anys".

Alhora, el sindicat de pilots va considerar "inviable" el "caos organitzatiu" en què viu la companyia i va insistir que, de prosseguir la "nul·la disposició" de l'actual equip directiu per mitigar les "gravíssimes carències organitzatives i estructurals" de la companyia, adoptarà els passos necessaris per sol·licitar davant de l'Autoritat Laboral la convocatòria d'una vaga legal.

D'altra banda, va estimar que el Pla de Viabilitat inclòs dins l'ERO (presentat el passat 8 d'agost i que preveu l'extinció de 1.062 llocs de treball) és únicament un "pla d'estalvi immediat de costos, en què per res es tracta el futur de la companyia".

El SEPLA va assenyalar que els mateixos gestors "responsables d'haver portat a l'empresa a la seva precària situació" han contractat els serveis d'una consultora amb l'únic propòsit de justificar els "nuls resultats del seu model empresarial".

D'aquesta manera, va considerar que la direcció d'Spanair "pretén eludir les seves responsabilitats en un intent de convèncer, tant els treballadors com la resta de l'opinió pública, que els motius esgrimits en l'elaboració de l'ERO són totalment aliens a la pròpia gestió de la Direcció".

A més, els pilots de Spanair van criticar que "no existeix un verdader lideratge, ni tampoc un control sobre les despeses, sense que ningú supervisi les desviacions pressupostàries ni hagi existit una auditoria independent que posi fre a tant despropòsit".

D'altra banda, van lamentar "l'absència" d'un model de negoci definit i una cultura empresarial que "incentivi i impliqui els treballadors" i van apuntar que "en aquest caldo de cultiu, alguns departaments es veuen reduïts a mers negociats, encara tot i ser essencials per a les operacions aèries".

Els pilots van apuntar que "no s'han produït les reinversions en els anys de bonança, mentre que els plans de substitució de flota no s'han desenvolupat i no s'ha invertit a elevar el valor de marca de l'empresa". "Com a conseqüència, el desenvolupament comercial és un continu vaivé d'experiments inacabats", van sentenciar.

"PRESSIONS I AMENACES"

D'altra banda, van criticar que els "problemes endèmics de dimensionament de la plantilla estan provocant contínues pressions i amenaces per part de la Direcció perquè els tripulants i el personal de manteniment transgredeixin les normes, incloent vulneració de límits d'activitat, violació del règim de dies lliures i vacances, dels convenis col·lectius i de la legislació vigent".

"Des del primer moment, el coletiu de pilots d'Spanair ha fet ostentació de la seva responsabilitat com professionals, intentant evitar el deteriorament de la qualitat del servei enmig de l'actual caos i mostrant la seva disposició a afrontar les mesures necessàries per portar a terme el procés de reestructuració, per dures que aquestes resultin", va subratllar el SEPLA-Spanair.

Tot i això, va indicar que transcorregut més d'un mes des que s'anunciessin les preteses mesures d'extinció de llocs de treball, "només s'ha celebrat una reunió de quatre hores", el que, segons la seva opinió, posa de manifest la "falta de voluntat real de diàleg" per part de la direcció de la companyia.

Precisament, la taula de negociació que està analitzant els detalls del pla de viabilitat que Spanair preveu portar a terme es reunirà per segona vegada aquesta tarda, a partir de les 16.00 hores, amb l'objectiu d'abordar aspectes genèrics relacionats amb l'ERO previst en el pla i que preveu l'acomiadament de prop de 1.200 treballadors.

Contenido patrocinado