Els treballadors de l'empresa que trasllada als discapacitats en Son Sant Joan aniran a la vaga per reclamar millores

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: jueves, 14 octubre 2010 19:01

PALMA DE MALLORCA, 14 Oct. (EUROPA PRESS) -

Els treballadors de l'empresa encarregada del trasllat de les persones amb mobilitat reduïda a l'aeroport palmesà de Son Sant Joan -la UTE Iberia Acciona- faran vaga els pròxims 26 i 29 d'octubre i el 3 de novembre per demanar la revisió de l'acord signat en 2009, progressió econòmica, plus pel transport, cobrament de dietes, pujada de l'IPC real, augment de plusos i la reducció de jornada i ocupació, entre d'altres assumptes.

Així ho ha anunciat aquest dijous UGT en una roda de premsa en la qual ha denunciat les condicions laborals i la pèrdua d'ocupacions el sector aeri a les illes, que des de finals del 2008 fins a l'actualitat ha supòsits un total de 2.315 llocs de treball.

El sindicat ha subratllat que, en el cas que no s'arribi a un acord d'última hora, els treballadors de la UTE, la plantilla de la qual està formada per 122 persones, portaran a terme l'atur per reclamar aquestes millores laborals.

UGT ha indicat que el cas d'aquesta empresa és "un clar exemple del que està ocorrent en el sector aeri", on serveis que abans donaven les companyies ara els ofereixen aquestes empreses, el que segons la seva opinió ha derivat en la "pèrdua de salaris dignes, per passar a sous de misèria", a més d'un servei "cada vegada més deficient" per als usuaris.

El sindicat ha apuntat que per aquesta activitat, AENA recapta set milions d'euros anuals "que no reverteixen en la UTE per millorar la situació laboral dels treballadors i el servei als clients".

Alhora, ha afegit que la UTE de passarel·les comparteix el problema d'Iberia Acciona, pel que ha advertit que "també pot crear-se un conflicte laboral que desemboqui en protestes" en aquest subsector.

UGT ha informat, a més, que el pròxim 20 de novembre Iberia tancarà el seu hangar de manteniment d'aeronaus en Son Sant Joan, que històricament ha tingut una plantilla de 103 treballadors i que actualment té 41 treballadors. L'empresa vol que tan sols es quedin 7 treballadors per al manteniment en línia.

A més, ha agregat que aquesta companyia ha anat abandonant a poc a poc totes les rutes amb sortida i destí a Balears, quedant reduïdes a dos vols diaris entre Palma i Madrid d'anada i tornada i deixant la resta de negoci en mans de franquícies com Air Nostrum i en empreses participades com Vueling.

Alhora, han afegit que és possible que Iberia perdi la concessió de l'àrea de handling (maletes i facturació) per a 2013 a causa de "a la política que porta l'empresa, per la pèrdua de clients i la precarització de la plantilla amb un gran percentatge d'eventualitat".

UGT ha recordat, d'altra banda, la pèrdua d'ocupacions que ha significat per a les illes el tancament o trasllat de companyies com LTE i Futura (1.315 llocs de treball) o el de Spanair, que va implicar el trasllat de 926 persones, moltes de les quals ja estan en atur.

En el cas de Spanair, el sindicat ha apunta que la companyia pretén ara que se'n vagin a Barcelona altres 97 treballadors (tècnics de manteniment, enginyers i treballadors de magatzem de refets), de manera que tan sols quedaria a Palma la branca de handling amb 72 treballadors.

Finalment, el sindicat ha dit que AENA "està concedint totes les llicències que les companyies demanen d'autohandling", de manera que "es treu benefici econòmic regulant i alliberant el sector aeri a costa de precaritzar als treballadors".

"La política recaptatòria sense límit d'AENA està arribant a l'extrem que les empreses que operen a l'aeroport hagin de pagar perquè els seus treballadors puguin utilitzar els lavabos de les pistes", ha postil·lat.

"Tots aquests processos han provocat que no quedin treballadors fixos sinó que es contracti per hores, el que propicia la pluriocupació", ha asseverat el sindicat, el qual ha afegit que "el fet més indignant és que davant d'aquesta situació el Govern balear està de mans creuades mentre que Son Sant Joan perd treballadors i activitat en benefici del Prat de Barcelona".

Per tot això, UGT ha advertit que o l'executiu de Francesc Antich dóna "mostres de fer alguna cosa pels treballadors del sector aeri balear" o es veuran "obligats a convocar aturades i mobilitzacions aviat".

"Necessitem que el Govern potenciï el sector aeri de les Balears, no pot tolerar que els hangars se'n vagin a una altra part i cal que sedueixin a empreses que inverteixin a l'aeroport i estableixin bones condicions laborals".

Contenido patrocinado