PALMA DE MALLORCA 14 Feb. (EUROPA PRESS) -
El sector serveis a Balears va trencar en 2010 amb dos anys crítics a l'elevar el seu volum de negoci un 3,8%, la seva primera dada positiva després de les caigudes del 12,8% i del 3,8% registrades en 2009 i 2008, respectivament, segons les dades provisionals publicats aquest dilluns per l'Institut Nacional d'Estadística (INE).
Alhora, l'augment del 3,8% comptabilitzat a Balears situa a la comunitat autònoma al capdavant del conjunt de regions, al comptabilitzar la la pujada més forta, molt per sobre del creixement mitjà estatal (0,9%).
El que no va poder aconseguir el sector ha estat experimentar valors positius en ocupació. Així, en 2010 i per tercer any consecutiu, l'ocupació en els serveis va registrar una taxa negativa (-1,3%). A Balears l'ocupació també va caure, fins a un 0,7%.
PUGEN TRANSPORT I COMERÇ.
El comerç i el transport i emmagatzematge han estat els únics sectors que van registrar ascensos, amb unes taxes anuals del 2,9% i del 2,2%, respectivament, mentre informació i comunicacions va registrar una caiguda del 4,7%, seguit d'activitats administratives i serveis auxiliars (-3,1%) i activitats professionals, científiques i tècniques (-2,9%).
Les dades de l'INE reflecteixen que l'ocupació en el sector serveis va registrar en 2010 un descens de l'1,3%, que ha estat més acusat en el comerç (-1,7%), front a la caiguda de l'1% en altres serveis.
En concret, l'ocupació va registrar descensos en informació i comunicacions (-2%), transport i emmagatzematge (-1,8%), activitats professionals, científiques i tècniques 8-1,6%) i hostaleria (-1%). Només les activitats administratives i serveis auxiliars van registrar pujades (+0,7%).
EL VOLUM DE NEGOCI PUJA EN TRETZE comunitats
En el conjunt del 2010, un total de tretze comunitats autònomes van incrementar el volum de negoci del sector serveis. Balears i la Rioja van registrar els majors creixements, amb alces del 3,8% i del 3,7%, respectivament, davant de les Canàries (-3,6%) i Andalusia (-2,7%), que van registrar els majors descensos.
Pel que fa a l'ocupació, el personal ocupat només es va incrementar a Cantàbria, la Rioja, totes dues amb una taxa del 0,5%, i a Castella i Lleó, on va créixer un 0,1%.