PALMA DE MALLORCA, 6 Abr. (EUROPA PRESS) -
La presidenta de la Federació Empresarial Hotelera de Mallorca, Marilen Pol, ha defensat el tracte que dispensen els treballadors estrangers als turistes, desmarcant-se així de les declaracions realitzades pel president del Foment del Turisme de Mallorca, Pedro Iriondo, qui ha assegurat que els treballadors sudamericans i africans no poden vendre l'illa com ho farien els mallorquins.
En declaracions a Europa Press, Pol ha expressat el seu desacord amb aquestes declaracions i ha destacat que a Mallorca hi ha estrangers que treballen en el sector turístic i que són "tremendament professionals", perquè s'han format i treballen de "forma excel·lent".
D'alguna forma, ha assenyalat Pol, Iriondo ha pogut "voler dir" que les persones nascudes en aquesta terra "la senten" i "transmeten uns valors" als visitants, si bé, d'altra banda, els estrangers que treballen a Mallorca, ha considerat Pol, se senten "molt agraïts amb aquesta terra d'acollida".
En aquest sentit, la presidenta dels hotelers ha posat èmfasi que quan s'ha qüestionat el tracte que els residents donen als turistes mai s'ha distingit entre els nascuts dins o fora de l'illa, sinó que el sector coincideix que fa uns anys "els propis mallorquins eren més servicials i hospitalaris" amb els turistes, que actualment.