PALMA DE MALLORCA 18 Nov. (EUROPA PRESS) -
La Fundació Mallorca Turisme destinarà el pròxim any més de 3 milions a promocionar l'illa, el 80% dels quals es destinarà a accions en els mercats emergents -al voltant de 2,5 milions-, mentre que el 20% restant -gairebé 700.000 euros- es dedicarà als madurs, com l 'alemany, l'anglès o l'espanyol.
En roda de premsa, el president de la Federació Hotelera de Mallorca i vocal de la Fundació, Antoni Horrach, va qualificar el pla com "ambiciós" i va detallar que la partida per als mercats emergents s'executarà en zones com els països nòrdics, Rússia, Polònia, Irlanda, Benelux, França, Itàlia o Portugal.
Alhora, ha considerat que es tracta d'una "oportunitat històrica" ja que és la primera vegada que el sector privat pot decidir què partida i quina acció es portarà a terme amb aquesta.
Horrach ha subratllat també que el fet que la Fundació destini el pròxim any 1,5 milions d'euros a la firma de convenis i acords amb altres institucions, com Turespaña, pot repercutir en un augment de les inversions i, consegüentment, de la partida promocional de Mallorca.
Per la seva banda, la directora de la Fundació, Maria del Mar Suau, ha remarcat que la promoció s'executarà mitjançant actuacions que incidiran directament en el consumidor final i que, a més, s'estructurarà per productes.
Mentrestant, Oliver va incidir en la necessitat de coordinar esforços i actuacions per evitar la repetició de tasques. A més, es va mostrar satisfeta per l'aportació de la visió de negoci privat que fa el sector a la Fundació.