Garzón.- L'associació Unitat Cívica per la República es querella contra dos magistrats del Tribunal Suprem

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: miércoles, 14 abril 2010 19:25

PALMA DE MALLORCA 14 Abr. (EUROPA PRESS) -

L'associació mallorquina Unitat Cívica per la República (UCxR Balears) ha informat avui que també ha presentat una querella davant del Tribunal Suprem contra el magistrat Luciano Varela i contra el president de la sala penal d'aquest òrgan, Juan Saavedra, com a responsables de la imputació contra el magistrat de l'Audiència Nacional, Baltasar Garzón per la seva investigació dels crims franquistes.

Així, amb l'Associació Memòria de Mallorca (MdM), són ja dues les entitats de les Balears que, al costat de l'Associació de Recuperació de la Memòria Històrica de Catalunya (ARMHC), sumen esforços en "la lluita contra l'amnèsia, per a la justícia contra els represaliats i en suport al jutge Garzón", van manifestar en un comunicat.

Segons ha assenyalat el president d'UCxR Balears, Miquel Mascaró, l'activitat de l'associació s'encaminarà a aconseguir la unitat d'un "moviment republicà ampli" que permeti, entre d'altres coses, arribar a una llei que "anul·li els jutges del franquisme i garanteixi un enterrament digne a tots els defensors de la legalitat republicana", que actualment es troben en les fosses comunes.

Així, UCxR va mostrar el seu "total suport" a les paraules expressades per la presidenta de Memòria de Mallorca, Maria Antònia Oliver, a l'entendre que si aquests dos magistrats jutgen a Garzón "es podrien paralitzar" totes les investigacions dels crims del franquisme en tot el país i, especialment, a Mallorca "tirant per terra" el treball fet per les entitats ciutadanes.

La querella presentada dilluns per l'Associació de Recuperació de la Memòria Històrica de Catalunya (ARMHC) i l'Associació Memòria de Mallorca (MdM) es va interposar a través de la Cordinadora de Col·lectius de Víctimes Franquistes, representant de la qual, Llani Álvarez, va llegir un comunicat en el qual ha indicat que els dos magistrats han vulnerat el dret amb la finalitat de seure a Garzón a la banqueta, fet que suposa "un atac frontal contra les víctimes" de la repressió franquista, a les quals deixen en un "total desemparament".

Contenido patrocinado