El Govern i Barceló organitzaran l'agost jornades literàries a Pollença per recuperar la seva activitat cultural

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: jueves, 22 mayo 2008 19:24

PALMA DE MALLORCA, 22 de maig (EUROPA PRESS)

El Govern i el Grup Barceló col·laboraran per organitzar, entre els dies 23 i 27 d'agost, les jornades literàries 'Converses en Formentor', que tindran lloc a l'hotel Formentor (Pollença) i aniran dirigides a recuperar l'activitat cultural desenvolupada en aquest emplaçament durant els anys seixanta i potenciar, alhora, la projecció exterior de Balears amb esdeveniments culturals de prestigi internacional.

Així ho ha anunciat avui, durant la firma d'un conveni entre l'executiu balear i la cadena hotelera, el president del Govern, Francesc Antich, qui va assenyalar que l'acord preveu la realització d'una trobada literari entorn del qual se celebraran reunions i col·loquis sobre la "intensa" activitat cultural que va tenir lloc a l'hotel mallorquí a mitjans del segle XX. Es calcula que hi assistiran 20 convidats procedents de diferents àmbits del món literari i editorial.

L'esdeveniment també servirà per reeditar els 'Premis Formentor de Literatura', que previsiblement se celebraran el pròxim any. Aquests guardons van néixer el 1961 en el marc de les tertúlies literàries 'Converses poètiques de Formentor' celebrades a l'hotel, i van comptar entre els premiats amb José Luis Borges, Jorge Semprún i Dacia Mariani.

Concretament, les 'Converses poètiques de Fomentor' van ser organitzades i convocades per l'escriptor Camilo José Cela des de 'Papers de Son Armadams', mentre que els 'Premis Formentor' van superar el marc lingüístic i cultural hispànic, quan un grup d'editorials de tot el món es van reunir per atorgar el guardó a una obra inèdita presentada per alguns dels editors associats. En les dues primeres edicions els premis es van decidir en Formentor, i després van adoptar un caràcter itinerant a Corfú, Salzburg i Tunísia.

Per la seva banda, el president del Grup -que aporta 100.000 euros a la iniciativa-, Pedro Simón Barceló, va assenyalar que amb la celebració de les jornades es pretén recuperar "l'ànima que han tingut pel que significa per a la nostra història i literatura", i alhora es va referir a la reforma de l'hotel Fomentor, amb la qual es pretén convertir la instal·lació en "la millor de la Mediterrània i del món".

Finalment, la consellera d'Educació i Cultura, Bàrbara Galmés, va manifestar que aquesta iniciativa serà una "magnífica" oportunitat per recuperar una "època històrica per a Mallorca". "Cal reviure la il·lusió i aconseguir que torni a ser una cita de gran projecció internacional", va agregar Galmés, qui va assenyalar que l'organització dels premis està en fase d'estudi.

Contenido patrocinado