El Govern i la Cambra de Comerç ajudaran a unes 200 empreses turístiques mallorquines a sortir a l'exterior

Actualizado: lunes, 2 febrero 2009 18:09

PALMA DE MALLORCA, 2 Feb. (EUROPA PRESS) -

La Cambra de Comerç de Mallorca i la Conselleria de Comerç, Indústria i Energia ajudaran a donar els seus primers passos a l'exterior a aquelles empreses turístiques mallorquines que estan en condicions d'obrir-se camí en nous mercats internacionals, com una resposta alternativa davant de la crisi econòmica actual.

És el principal objectiu del Pla Impulsa 2009 que va ser presentat aquest matí per la consellera, Francesca Vives, i el president de la Cambra, Joan Gual de Torrella, els qui van destacar el "potencial" que presenten a prop de 200 empreses de la indústria turística i auxiliars de l'Illa que disposen de "possibilitats reals" per sortir a l'estranger, tal com van fer en el seu moment amb gran èxit cadenes hoteleres de l'arxipèlag, com Sol Meliá i Barceló, entre d'altres.

A través d'aquesta iniciativa es pretén dinamitzar la sortida a l'exterior de les empreses mallorquines, generant la segona gran onada d'internacionalitzadora, amb una àmplia base de sectors implicats en el el sector turístic. D'aquesta manera, seran els propis inversors els que determinin els elements identificables i els destins preferents per desenvolupar les seves actuacions, ha explicat Gual.

Alhora, ha destacat el paper destacat que té la indústria turística de Mallorca a escala internacional que, segons ha dit, disposa dels "coneixements" que necessiten altres destinacions per emprendre el seu desenvolupament turístic i pot aportar un valor al conjunt d'empreses en els mercats emissors. Alhora, ha dit, es tracta de posar en valor el Know-how turístic acumulat que existeix en diversos subsectors de la nostra economia.

Existeix una àmplia gamma de productes exportables, com ara hotels i establiments - preferentment en destí de platja i categoria de 4 i 5 estrelles- serveis aeroportuaris i animació i oci, a més d'altres que són propis de la indústria auxiliar turística, relatius al disseny i decoració de mobiliari hoteler, tecnologia i maquinària hotelera, sofware de gestió i reserves, consultoria i publicitat turística, etc.

En aquest punt, el president de la Cambra ha indicat que totes aquestes aplicacions "estan tenint una resposta positiva a l'exterior, pel que es tractaria d'ampliar-les" i ha apuntat que el finançament per emprendre les esmentades operacions no serà un problema, tenint en compte que, segons ha afirmat, les principals entitats financessis que operen a les Illes, Sa Nostra i La Caixa, Banca March, Banco Santander i BBV "estan implicades en l'estratègia d'internacionalització i han mostrat el seu interès a participar en les operacions que es desenvolupin a l'exterior".

PLANIFICACIÓ 2009

Alhora, el Pla agrupa en tres categories la presència actual d'empreses mallorquines en països de tot el món, sent Cuba, Mèxic i la República Dominicana els que tenen major presència, mentre que en canvi altres com Algèria, Cap Verd, Moçambic, Xile, Tailàndia, tenen una "escassa o nul·la" presència i que si bé podrien convertir-se en un destí preferent.

Amb tot, la Cambra de Comerç es proposa portar a terme durant 2009 accions específiques per fomentar la internacionalització de la indústria turística de l'illa, a través de missions directes a l'Índia i Maldives, Centreamèrica-Carib, Vietnam, Mèxic.

Finalment, el president de la Cambra de Comerç ha apuntat que l'ambiciós pla es desenvoluparà al llarg del 2009, i ha indicat que tot i que no disposa d'un pressupost concret, té vacança de renovar-se en anys posteriors i d'estendre's la seva actuació a la resta d'illes de l'arxipèlag.