El Govern espera un repunt del turisme alemany i un increment de la despesa l'estiu que ve

Actualizado: jueves, 11 marzo 2010 16:28

Antich anuncia una plataforma digital de vendes en línia puntera i Barceló recomana als hotelers "contenir" la pressió dels touroperadors perquè baixin els preus


PALMA DE MALLORCA, 11 Mar. (EUROPA PRESS) -

El Govern balear espera que el mercat emissor alemany cap a Balears creixi l'estiu que ve, en una evolució positiva que espera que contribueixi a una millora del resultat de la indústria turística al final de la temporada que ve, tot i que ha admès que els visitants es decantaran per les ofertes d'última hora, sobretot, realitzades a través d'internet.

Aquest és el missatge que va fer arribar l'executiu autonòmic després que el president del mateix, Francesc Antich, mantingués una reunió avui a Berlín amb el secretari d'Estat de Relacions Exteriors del Govern alemany, Wolf Born, qui li va donar la benvinguda a la seva arribada a la capital alemanya amb motiu de la celebració de la fira turística ITB. Una reunió al qual s'han afegit altres que també va mantenir el líder autonòmic amb representants dels principals touroperadors (TUI, AllTours, Rewe) i amb Air Berlin.

Segons ha destacat Antich al terme de les reunions, el Govern treballa en la "creació d'una gran plataforma tecnològica digital que volem que sigui puntera a escala mundial, i que ha de permetre a tots els implicats en la cadena turística presentar la seva oferta de serveis i vendes via en línia", va exposar. Una iniciativa que serveix com a exemple de l'"esforç" que realitza Balears per a "reinventar la nostra oferta turística", perquè l'arxipèlag "vol seguir sent líder" en aquesta activitat.

Després les trobades mantingudes amb els majoristes de viatges, amb motiu del Dia de les Balears a ITB, el president ha confirmat avui que "comencem a veure els primers símptomes de recuperació" de la crisi, entre els quals ha destacat l'"augment dels slots provinents d'Alemanya en més d'un 7,5%", així com l'"augment de la despesa turístic" i, en general la millora de les previsions que realitzen els diferents touroperadors germànics.

Així, segons l'opinió de Francesc Antich, els majoristes confirmen ara el seu "gran aposta" per les Balears, al considerar-lo un mercat "prioritari" per la seva proximitat, accessibilitat, bones connexions, per ser segur i per tenir una bona infraestructura hotelera i de serveis.

Per la seva banda, la consellera de Turisme, Joana Mª Barceló, qui també va estar avui present a la fira ITB de Berlín, ha considerat que "és normal" que els touroperadors realitzin pressions en aquesta èpoques de l'any sobre els hotelers perquè baixin el preu de les habitacions durant la temporada que ve, donada la debilitat de les reserves anticipades, i ha apuntat que "és un element que hauríem de saber contenir", ha dit.

Per a la consellera, "no es pot posar en qüestió la rendibilitat de les empreses turístiques", tot i que s'incrementa la demanda d'ofertes com el 'tot inclòs', perquè això dificultarà la seva recuperació de la "crisis de pèrdua de competitivitat" que ha considerat que afecta a les illes. En canvi, es va mostrar clarament favorable a fer una "reconversió del producte" turístic, de manera que Balears incrementi la seva importància al mercat alemany i la resta d'emissors.