MADRID, 23 Mar. (EUROPA PRESS) -
El Govern i el Ministeri de Foment coincideixen per primera vegada a apreciar que el sistema de bonificacions de tarifes al transport aeri per a residents en determinades rutes amb la Península, sobretot en les desplegades a l'hivern des de les illes menors, ofereix "resultats que no són òptims" per als ciutadans i la indústria de la comunitat.
Per aquesta raó, el Govern espanyol s'ha compromès a avaluar, ruta per ruta, el cost econòmic que suposaria un canvi de model alternatiu per a aquestes connexions amb un cost elevat i freqüències escasses, el que també portaria a una millor gestió dels recursos públics i evitar que es produeixi una despesa excessiva en subvencions.
En aquest sentit, l'Executiu autonòmic ha tornat a traslladar al Ministeri que la solució a aquesta situació passa per la declaració d'obligacions de servei públic per a aquest tipus de rutes, tenint en compte que permetria fixar un preu de referència i solucionar els problemes de mobilitat que presenten Eivissa i Menorca.
Així ho ha detallat la directora general de Transport Aeri i Marítim del Govern, Joana Amengual, després de reunir-se a Madrid amb el director general d'Aviació Civil, Manuel Ameijeiras, en el marc de la Comissió Mixta entre el Govern espanyol i Balears relativa al transport aeri.
Amengual ha recalcat que, un altre cop, s'ha tornat a detectar un problema "de preus i horaris" en les comunicacions de les illes menors amb la Península durant la temporada d'hivern, de manera que el Govern ha tornat a insistir en la conveniència d'aplicar un model de servei públic per a aquests casos al apreciar que el sistema de bonificacions no resol la situació.
En aquest sentit, la directora general del Govern ha afirmat que Foment comparteix també la "percepció" que les tarifes i freqüències "no són el que necessita Balears" en determinades rutes, el que ha portat a acceptar per primera vegada la possibilitat d'estudiar "que els pressupostos es gestionin d'una altra manera --referint-se al sistema de bonificacions" i buscar "una solució".
Sobre aquesta qüestió, ha explicat que aquest estudi anirà dirigit a determinar quin cost implicaria un canvi de model i ha reconegut que aquesta possibilitat "no és una cosa senzilla", tot i que espera que es pugui avançar en aquesta línia per millorar les tarifes i freqüències entre Eivissa i Menorca per a l'hivern.
LA REBAIXA DEL 5% DE LES TARIFES "NO SOLUCIONA EL PROBLEMA"
Amengual ha recordat que des del començament de la legislatura autonòmica el Govern ha reclamat l'obligació de servei públic, tenint en compte que és l'única via per regular un mercat europeu ja que aquesta fórmula s'aplica en altres regions de la UE. "Això és el que demandem", ha afegit a continuació.
D'altra banda, la directora general de Transport ha apuntat que la reducció del 5% per a la tarifa a residents que han decidit aplicar algunes aerolínies com Iberia "és positiva" però "això no n'hi ha prou" i "no soluciona el problema" per a les illes menors, ja que les aerolínies tenen multitud de preus que "varien d'un dia per a un altre".