El Govern realitza tres guies per als empresaris i presenta un programa d'impuls als mercats exteriors

Actualizado: jueves, 10 junio 2010 17:43

PALMA DE MALLORCA, 10 Jun. (EUROPA PRESS) -

La Conselleria de Comerç, Indústria i Energia ha presentat avui les quatre eines que ha realitzat per millorar la competitivitat dels empresaris de les illes, com són la reedició de la Guia d'ajudes, serveis i instruments financers per a empreses i emprenedors de les Balears; la Guia de recursos per a la internacionalització; la Guia de tendències 2011 per al comerç, així com el programa Impuls als Mercats Exteriors.

La titular de Comerç, Indústria i Energia, Francesca Vives, ha estat l'encarregada de presentar aquestes eines, al costat del cap del Servei de Dinamització Empresarial de l'Institut d'Innovació Empresarial (IDI), Silve Pons, i el cap del Servei d'Infraestructures i Sòl Industrial de l'IDI, Francesc Morell.

Aquestes quatre noves eines tenen com a objectiu bàsic i prioritari ajudar a augmentar la competitivitat de les empreses i els comerços de les illes de manera que puguin millorar les expectatives de negoci i assegurar-se la permanència al mercat. Es tracta d'oferir-los el màxim d'informació possible que els ajudi a trobar aquelles eines més adequades per al seu projecte empresarial.

En el cas de la Guia d'ajuda, serveis i instruments financers, s'ha reunit en una publicació "senzilla i fàcil de consultar" tota la informació sobre les diferents línies de subvencions que s'han obert aquest any des de la Conselleria i l'IDI. Es tracta de la segona edició de la guia, la informació de la qual s'ha ampliat i completat amb el catàleg dels serveis que ofereix el Govern des de l'IDI, Fires i Congressos, el CentreBit i el Centre Balears Europa.

La Guia de recursos per a la internacionalització és un instrument per a les empreses que vulguin obrir-se a mercats exteriors. Inclou els serveis, programes i ajudes que les diferents administracions posen a l'abast de les empreses. La guia planteja diverses opcions en funció de si es tracta d'una empresa sense experiència internacional però vol sortir a l'exterior, si és un exportador regular, si es planteja l'exportació regular a un país concret o si es tracta d'una empresa que vol fer una inversió a l'exterior.

El programa Impuls als Mercats Exteriors es dirigeix a microempreses o petites empreses de les Balears (d'un a deu treballadors), amb poca o nul·la experiència en exportació, que vulguin dissenyar un pla d'expansió. Un consultor extern (assessor) fa, en primer lloc, un diagnòstic de gestió de l'empresa i, després, una formació especialitzada segons les necessitats requerides. Quan l'empresa ja està en posició de definir el seu pla d'actuacions, tindrà el suport tècnic d'un becari, que els ajudarà a posar en marxa el pla. Tot això ho coordinaran i gestionaran els tècnics de l'IDI. L'empresa interessada haurà de pagar un cost d'inscripció de 300 euros.

Aquest any, per tercera vegada, s'ha dissenyat la Guia de tendències, per a l'estiu 2011, dirigida als comerciants i els venedors del sector de la moda i els complements de les Balears. Aquesta guia de tendències recull les línies que seguirà la moda en vestits, bijuteria, complements o calçat, per exemple. Aquesta guia està editada en format digital, de manera que es pot accedir a ella des de qualsevol lloc.