Govern tirarà a terra totalment el mur que va provocar l'accident ferroviari el maig i construirà un nou l'octubre

Estima que la línia podria reobrir-se a començament de 2011

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: jueves, 9 septiembre 2010 17:34

PALMA DE MALLORCA, 9 Sep. (EUROPA PRESS) -

El Govern tirarà a terra totalment el mur que es va desprendre el mes de maig passat provocant el descarrilament d'un tren que realitzava la línia Palma-Manacor i construirà un nou l'octubre, mes en el qual es preveu licitar aquesta obra que es desenvoluparà durant com a mínim dos mesos i cost de la qual es calcula en 2,78 milions d'euros.

Així ha informat el director general de Mobilitat, Antoni Verger, després que la consultora SGS ho recomani així a l'informe que han realitzat sobre la seguretat de la infraestructura. A més, ha assenyalat que aquest aconsella fer altres actuacions per corregir una "sèrie de deficiències" per "reobrir la línia amb seguretat", pel que ha considerat que "es podria obrir a començament de 2011".

Tot i això, això sempre seria en el cas que algunes de les obres per solucionar aquests desperfectes -que van des de problemes en el drenatge fins a defectes en les aletes dels ponts- es poguessin simultaniejar amb la reobertura. Tot i això, això només es farà amb les actuacions que siguin "compatibles amb la seguretat de la circulació" i adoptant una sèrie de mesures com la limitació de la velocitat, ha aclarit Verger.

El director general ha assenyalat que sobre aquest mateix corredor s'havien realitzat ja estudis durant la legislatura passat, "tot i que cap amb tanta profunditat", que ja apuntaven a "algunes deficiències sobre les quals no es va actuar".

"És molt lamentable que en la legislatura passada no s'analitzés amb suficient profunditat les causes de l'accident", ha dit en relació al qual s'ha produït el 2004 a Son Tell, a quatre quilòmetres de Sineu, succés després del que es va realitzar una sèrie d'actuacions d'emergència amb un cost de 2 milions d'euros.

REUNIONS AMB LES CONSTRUCTORES

D'altra banda, Verger ha assenyalat que es reuniran amb les diferents constructores que van portar a terme aquestes obres ja que algunes de les deficiències trobades responen a "vicis ocults" pel que seran aquestes empreses les que hagin d'assumir el cost de les actuacions que es realitzin. En aquest sentit, s'intentarà arribar a un acord tot i que, en principi, la seva disposició és "favorable", ha apuntat.

El gerent d'SFM, Jaume Jaume, s'ha referit a algunes deficiències detectades com són les trobades en el pont de Petra, que probablement seran solucionades per la constructora. Així, a més d'agilitar els tràmits no suposa cap cost per a l'administració pública.

En concret, sobre l'enderroc del mur ha indicat que aquest està situat en la trinxera 11 -just a la sortida de l'estació de Sineu cap a Manacor- i que té una longitud d'uns 750 metres.

SERVEI SUBSTITUTIU

Referint-se al servei substitutiu que s'ha instaurat mentre la línia ferroviària continua tancada, Verger ha destacat que funciona satisfactòriament ja que, tot i que "allarga un poc" el recorregut, ha aconseguit mantenir més del 80% dels usuaris.

El director general també ha explicat que el maquinista, qui s'ha fet una contusió toràcica i un traumatisme craniencefàlic, encara s'està recuperant.

Finalment, ha indicat que tota la informació que posseeixen sobre la línia o l'accident ja ha estat posada a disposició del Jutjat d'Instrucció número 7 d'Inca, que és el que ha obert diligències per aclarir les causes que van provocar l'accident del tren en el qual han quedat ferides trenta persones.

Contenido patrocinado