Grip.- Balears registra 141 casos per 100.000 habitants i es preveu un augment progressiu durante les pròximes setmanes

Un total de 2.055 persones s'han vacunat des de dilluns mentre que 11.648 han concertat cita

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: miércoles, 18 noviembre 2009 19:06

PALMA DE MALLORCA, 18 Nov. (EUROPA PRESS) -

El conseller de Salut i Consum, Vicenç Thomàs, ha indicat avui que, d'acord als últims dades d'incidència de la Grip A/H1N1 a Balears, les illes registren ara mateix 141,6 casos per cada 100.000 habitants, una xifra inferior a la mitjana estatal, situada en 327, tot i que es preveu que durante les pròximes setmanes augmentin les taxes de manera gradual.

Així ho ha manifestat Thomàs durant la Comissió celebrada al Parlament per donar a conèixer els últims dades relacionades amb la pandèmia, sol·licitada pel PP, on va recalcar que la grip A a l'arxipèlag presenta un nivell d'intensitat alt i una evolució ascendent, amb una "molt acusada" activitat. Pel que fa als grups d'edat, ha apuntat que afecta de manera majoritària als grups d'entre 5 i 14 anys, mentre que són "pocs" els casos que es detecten en majors de 64.

Alhora, ha manifestat que l'impacte de la demanda d'assistència sanitària està sent moderada, amb un augment del 8% en urgències hospitalàries i del 10% en Atenció primària. Pel que fa als casos més greus, des de juliol han ingressat en planta 259 persones, vint d'elles en UCI, tal com ha assenyalat el titular de Salut en la seva intervenció davant dels diferents grups parlamentaris.

Thomàs va fer referència, al mateix temps, a la campanya de vacunació posada en marxa dilluns passat, dia des del que han sol·licitat hora 11.648 persones i s'han vacunat ja 2.055. "Es tracta d'una important mesura de prevenció, sobretot si hi ha una malaltia associada", va incidir el conseller, qui ha destacat que es tracta d'una vacunació segura i avalada per tots els organismes pertinents, "molt eficaç i molt recomanable per als grups de risc".

Tal com va recalcar, a Balears són 160.960 les persones que formen part dels grups de risc i que, per tant, poden rebre la vacuna, a les quals cal afegir les 8.000 o 10.000 embarassades i els 19.731 treballadors públics i privats dels sectors professionals (sanitaris, serveis de resposta ràpida i institucions penitenciàries).

Per trams d'edat, podran ser vacunades 16.017 persones entre sis mesos i 17 anys (13.838 a Mallorca, 829 a Menorca, 1.202 a Eivissa i 148 a Formentera); 68.653 entre 18 i 60 anys (56.617 a Mallorca, 4.355 a Menorca, 7.301 a Eivissa i 380 a Formentera) i 76.290 de més de 60 anys (62.920 a Mallorca, 5.780 a Menorca, 7.171 a Eivissa i 419 a Formentera). En total, la campanya té 210.000 dosis de vacuna.

VACUNACIÓ DE LES EMBARASSADES

Respecte a les embarassades, col·lectiu que comprèn a entre 8.000 i 10.000 dones de les illes, la vacuna arribarà a partir de divendres que ve, de manera que el Govern recomana que demanin cita al final de mes i que, mentrestant, actualitzin les seves senyes personals en el servei d'admissió del seu centre de salut, ja que se les avisarà per SMS quan la vacuna ja estigui disponible. Així, la fabricació d'aquestes dosis han estat més lenta, ja que per oferir una protecció més segura, la vacuna per a embarassades no porta adjuvants.

Thomàs ha assegurat que les persones que estiguin fora dels grups de risc no necessiten ser vacunades, incloent les que tinguin més de 65 anys i que no pateixin malalties cròniques. En aquest sentit, ha apuntat que el fet de no vacunar a determinats grups de població respon a un criteri "estrictament científic i tècnic".

D'altra banda, ja en declaracions als mitjans posteriors a la Comissió, el conseller va incidir especialment en la importància que els professionals de la sanitat es vacunin, pel que va fer una crida a la responsabilitat "per ells i per la funció que realitzen", ja que si es troben en període d'incubació "poden inferir en un cert nivell de risc".

Contenido patrocinado