EIVISSA 27 (EUROPA PRESS)
El Partit Popular ha anunciat que presentarà en totes les administracions implicades iniciatives per sol·licitar un pla especial urgent per a la protecció de la zona afectada per l'incendi de Sant Joan de Labritja, així com per pal·liar els danys ocasionats pel foc.
El PP ha recordat tant a la Delegació del Govern com el Consell d'Eivissa que tot i que a l'ajuntament de Sant Joan, pel seu nombre d'habitants, no li correspon disposar d'un servei propi d'extinció d'incendis, "sí han de reconèixer que els ciutadans d'aquesta zona haurien de tenir les compensacions oportunes per estar en una àrea protegida".
Els Populars han exigit al president del Consell Eivissa, el socialista Xico Tarrés, explicacions sobre l'actuació de la màxima institució insular durant l'incendi de Benirràs.
En aquest sentit, han demanat responsabilitats pel que consideren com "deixadesa en la seva funció de coordinador dels ajuntaments de l'illa" i han qualificat de "falta de respecte als veïns de Sant Joan la desinformació a la qual es va sotmetre al seu ajuntament", i alhora han recordat que, "precisament, són els ajuntaments els representants més directes amb els ciutadans i afectats en situacions com aquestes".
Per al PP, aquesta actitud, que "respon a un tracte que ve i han estat habitual amb els ajuntaments de diferent color polític al del Consell, mereix ser justificada amb explicacions per part del president qui, a més, haurà d'explicar els motius de la seva absència en un desastre de tal magnitud com el de Benirràs".
Els populars veuen "inqüestionable" el dret de tot ciutadà a gaudir de vacances, però, a la seva manera de veure, resulta "incomprensible que el president no hagi estat present en tan difícils moments per a l'illa".
El PP recorda que ha estat el mateix Tarrés qui, en un reportatge publicat el passat 15 d'agost en un mitjà de comunicació local, ha informat que passaria els seus tres setmanes de vacances a Eivissa "exercint de manera extraoficial", excepte uns dies que havia d'anar-se'n a Barcelona per motius familiars.
Alhora recorda que, tot i que el mateix president rebutja tota iniciativa del PP per millorar les comunicacions aèries, "afortunadament a la Península existeixen també alternatives de comunicació terrestre i marítima per sortir dels Pirineus i arribar a Eivissa".
El Partit Popular del Consell d'Eivissa considera que ha mantingut una actitud "responsable i prudent" durant tots aquests dies, sense qüestionar "en cap moment" ni les possibles causes ni els treballs que s'estaven fent des de les diferents administracions perquè, han subratllat, "l'objectiu principal era l'extinció de l'incendi".
"Tot i això, una vegada aconseguida l'extinció, el grup popular ha anunciat que demanarà responsabilitats per la tasca i actitud del Consell així com per les excuses de totes les administracions per eludir responsabilitats".
Alhora, els populars han mostrat la seva "indignació" per les "excuses" donades per la directora insular de l'Administració de l'Estat, Sofia Hernanz, "eludint qualsevol mena de responsabilitat en relació amb el control de les festes il·legals de Benirràs, que ve denunciant l'ajuntament des de fa temps" i l'han acusat de "voler mirar cap a altre costat i no assistir a les demandes d'una altra administració als qui se'ls ha negat la col·laboració i mitjans que demandaven per paralitzar aquestes festes".