Innova.- Més d'un 66% dels hotels de les Balears van millorar o van substituir els seus equips informàtics el 2007

Actualizado: martes, 4 noviembre 2008 18:32

PALMA DE MALLORCA, 4 Nov. (EUROPA PRESS) -

Aproximadament dues terceres parts dels hotels de les Balears van realitzar millores en els seus equips informàtics, o els van substituir per altres més moderns, al llarg del 2007, segons dades ofertes pel Govern, que estableixen que un 66,1% dels establiments va realitzar aquest tipus d'innovació durant el passat exercici.

Així consta a l'estudi 'Innovació i turisme: el sector hoteler a les Illes Balears en l'any 2007', realitzat per la investigadora Francina Orfila-Sintes, membre del Departament d'Economia de l'Empresa de la Universitat de les Illes Balears (UIB), i que l'executiu autonòmic va incloure en l'últim informe de conjuntura econòmica de l'arxipèlag.

Cal assenyalar que les millores informàtiques van suposar el capítol més destacat d'entre tots aquells que els establiments alojatius van realitzar innovació, seguit per les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) externs, per les quals van apostar un 64,9% de les companyies; mentre que les externes van ser incorporades per un 32,5% de les empreses del sector.

Segons el volum d'hotels que van incorporar millores l'any passat, se situen aspectes com la restauració (62,8%), les cuines (61,7%), les habitacions (60,8%), la seguretat (44,3%), el manteniment (39,5%), la neteja (37,2%), la gestió de la qualitat (24,5%) , l'estructura organitzativa (20,4%) i, finalment, la gestió mediambiental (17,1%).

Per categories, els establiments d'entre quatre i cinc estrelles van ser els que més innovacions van incorporar, amb un 6,9% del total de la planta implicat en aquestes inversions, volum que es va situar lleugerament per sota (6,8%) en el cas dels de tres estrelles, i que es va reduir gairebé a la meitat (3,7%) en els que tenen menys. Tot i que, cap precisar que van ser les proporcions de l'hotel l'aspecte determinant perquè es realitzessin millores.

L'estudi aclareix que la millora de la qualitat va ser el principal objectiu que va motivar la innovació, segons van citar un 88,1% dels professionals consultats, mentre que només un 10,2% ho va fer per reduir les compres d'entrada. A més, un 65,7% d'ells va considerar que el desenvolupament té un cost elevat.