PALMA DE MALLORCA 28 May. (EUROPA PRESS) -
La companyia Telefónica va presentar avui el llançament del llibre 'Les TIC en l'Administració Local del futur' que "conté nombroses descripcions de bones pràctiques" a l'ús de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) en l'Administració regional local i que suposa un avanç en la implantació dels recursos digitals en els processos que els ciutadans han de gestionar davant d'aquestes instàncies.
Així ho va exposar avui el director de Telefónica per a Balears, Fermín Calvo, qui va presentar el volum en companyia de l'alcaldessa de Palma, Aina Calvo, el director de Fundació IBIT, Antoni Roig, el president de la Federació d'Entitats Locals de les Illes Balears, Joan Ferrà, i el catedràtic de Dret Informàtic d'ICAI-Icade, Miguel Ángel Davara, entre d'altres, al centre Cultural de 'Sa Nostra' a la capital balear.
Segons va detallar Calvo, per a la redacció del llibre "ens hem posat en contacte amb ajuntaments i consells insulars per analitzar quina és la perspectiva que tenim dels usos d'internet des de l'Administració", en un entorn en el qual més del 57 % de la població espanyola fa ús d'internet i, de fet, un total de 17 milions de ciutadans admeten ser usuaris habituals de la xarxa telemàtica.
Per aquest motiu, la penetració de les funcions administratives a internet era una qüestió que calia "abordar d'una forma fàcil, senzilla i econòmica per als propis ajuntaments", tal com s'ha fet en aquest llibre, que el representant de Telefónica va definir com un "bon exercici de realitat, destinat a veure com estem i a on volem arribar, sempre de manera eficient i fent un bon ús dels fons públics", ha precisat.
La importància d'aquest informe està en el fet que la llei d'Accés Electrònic dels Ciutadans als Serveis Públics obliga les administracions locals que els serveis electrònics siguin accessibles per a tots els ciutadans a partir del pròxim 1 de gener del 2010. I, en aquest sentit, la companyia TIC "facilita els seus clients un suport multidisciplinari", tant en els aspectes jurídics, com en els tecnològics i de gestió del canvi.
Calvo ha recordat que Telefónica va invertir fins a 200 milions d'euros en els últims quatre anys per millorar les xarxes i els serveis, especialment, per prevenir els 'pics' de demanda de servei que es donen a l'estiu --especialment en el mes d'agost-- a causa de l'increment de població flotant que es produeix a l'arxipèlag per l'ingent arribada de turistes nacionals i internacionals.