PALMA DE MALLORCA 1 Jul. (EUROPA PRESS) -
La primera tinent d'alcalde de l'Àrea de Medi Ambient, Economia i Treball de l'Ajuntament de Palma, Cristina Cerdó, va presentar avui una nova iniciativa de la Regidoria dirigida a fomentar la cultura de la neteja urbana entre els propietaris de cans a Palma amb l'objectiu de reduir la presència d'excrements d'animals als carrers de la ciutat.
Segons ha explicat Cerdó durant la presentació, la Regidoria de Medi Ambient fa una aposta per una ciutat més neta amb la distribució d'aquest nou sistema, l'Ecoka, una pinça feta de cartró reutilitzable que, combinada amb borses allargades de format especial, permet als propietaris de gossos retirar del carrer els excrements dels seus animals evitant qualsevol contacte.
Per a la distribució dels 'Ecoka', l'Ajuntament té la col·laboració del Col·legi Oficial de Veterinaris de les Balears (COVIB), que s'encarregarà de coordinar a la Regidoria amb les clíniques de Palma perquè aquestes facin arribar els 'Ecokas' als propietaris de gossos.
"És responsabilitat de tota la ciutadania aconseguir un entorn més net i una més bona imatge per als nostres carrers", ha assegurat Cerdó.
En aquesta mateixa línia, ha recordat que des d'Emaya també s'està treballant "intensament" amb aquest mateix objectiu de mantenir els carrers de Palma nets de residus d'animals. Les papereres específiques d'Emaya per a excrements de mascotes, els 'Sanecans', són un altre instrument que facilita als propietaris no descuidar la seva responsabilitat.
Així, des que comencessin a instal·lar-se, a final de 2004, Emaya ha col·locat a Palma un total de 415 'Sanecans', distribuïts en tots els barris de Palma. Així, a les zones de Foners, Plaça Columnes, Pere Garau i Polígon de Llevant hi ha un total de 30 'Sanecans' i altres 26 es troben en els barris d'Hostalets, Son Canals, Reis Catòlics i Son Gotleu.
També tenen aquest servei les zones d'Arxiduc, Plaça de Toros i Son Oliva (31), Bons Aires, Camp Redó, Cas Capiscol i Amanecer (31), És Fortí, Son Dameto, Son Espanyolet i Son Armadans (63), la Llotja, Sant Jaume, Cort, Calatrava, Sindicat i Sant Miquel (30).
A més, hi ha 'Sanecans' instal·lats en Son Cotoner, Son Rapinya, Son Peretó, Son Xigala, Son Vida, És Terreny, La Bonanova, Gènova i Cala Major (68), Establiments, Secar de la Real, Son Sardina i és Rafal (57), Molinar, Rafal Nou, Son Ferriol, Coll de'n Rabassa, Casa Blanca (39), Can Pastilla, les Maravelles, s'Arenal, Ses Cadenes, és Pil·larí, s'Aranjassa i Sant Jordi (40).
Finalment, cada 'Sanecan' compta també amb un dipòsit de 200 bosses especials, compatibles amb els nous 'Ecoka'.