PALMA DE MALLORCA 15 Jul. (EUROPA PRESS) -
El Departament de Qualitat de l'Ajuntament de Palma ha començat a treballar en la Carta de Compromisos de la Policia Local de Barri. Així, s'estan portant a terme reunions amb representants de diferents associacions per conèixer la seva opinió, necessitats i expectatives al voltant a la figura del policia de Barri.
En un comunicat, el consistori palmesà ha informat que la primera reunió es va portar a terme dimarts passat 13 al centre Flassaders, on s'ha demanat l'opinió a representants d'associacions de veïns i de Persones grans.
Concretament, van acudir a la reunió les associacions de veïns de La Soledat, Envant de Son Canals, Rafal Vell, La Calatrava, Calatrava-Montesión, Plaça de Toros, Can Amunt-Ciutat Antiga, Son Coc-Sant Josep Obrer, Polígon de Llevant, Coliseu, Districte Platja de Palma, s'Arenal-Platja de Palma i Pere Garau. També han assistit a la reunió les associacions de Persones Grans de Son Ferriol, Verge de Montserrat, La nostra Senyora del Carme i Rafal Nou.
Així, les següents tres trobades se celebraran el mes de setembre vinent i es portaran a terme amb representants de les associacions d'immigrants, de comerciants i hotelers i de representants de centres escolars.
Durant aquestes trobades, es demana als participants que expliquin què esperen i necessiten de la policia de Barri i quin és el seu grau de satisfacció amb aquest servei i, en definitiva, amb l'Ajuntament. Seguidament, per ajudar a millorar la qualitat del servei de Policia de Barri, es reparteix un breu qüestionari anònim per conèixer l'opinió de les entitats convocades.
En aquest sentit, el qüestionari analitza aspectes com l'assessorament que el policia de Barri ofereix en temes de seguretat ciutadana, el patrullatge als barris de Palma, la resposta a les demandes i col·laboració en la resolució de conflictes quan cal, la detecció d'anomalies a la via pública i la comunicació als organismes competents.
Finalment, el Departament de Qualitat de l'Ajuntament de Palma està impulsant un procés de millora continua, al qual acompanya a diverses àrees municipals que, mitjançant l'elaboració i implantació de cartes de compromisos, fan una reflexió sobre el servei públic que s'ofereix des del consistori, la seva necessitat o no de millora i com transmetre a la ciutadania com es fan les coses.