L'Imtur presentarà a`l'ITB una fotografia de la Platja de Palma solitària i en un dia ennuvolat com reclam turístic

Actualizado: lunes, 3 marzo 2008 18:00

PALMA DE MALLORCA, 3 Mar. (EUROPA PRESS) -

L'Institut Municipal de Turisme (Imtur) acudirà la setmana que ve a la celebració de Borsa Internacional de Turisme de Berlín (ITB), que acollirà la capital alemanya entre el 5 i el 9 de març, amb la presentació d'una fotografia de la Platja de Palma "completament buida, completament ennuvolada i a punt de ploure" com reclam turístic "diferent" per al mercat turístic centreeuropeu.

Així ho va manifestar avui la regidora de Relacions Institucionals, Turisme, Comerç i Consum, Joana Maria Borràs, qui va considerar que aquesta imatge constitueix "la nostra aposta més important" en la participació a l'ITB d'aquest any, i va detallar que mesura quatre metres d'alt per quatre d'amplada, i ocuparà la part central de l'estand de l'Imtur a la fira alemanya.

Borràs va integrar aquesta iniciativa entre les quals desenvolupa per a aconseguir la desestacionalització turística, "sobretot a la zona de la Platja de Palma", on, "no anem a negar-ho, tenim hivern"; pel que va justificar en aquest fet la llegenda que es retola en la fotografia, que diu "T'imagines tot el que podries no fer un cap de setmana d'hivern en un lloc així? Desconnecta a Palma".

És més, l'edil va apuntar que el turista que busca el sol i platja "ja sap" que ho pot trobar a la Platja de Palma i, per això, va considerar que la missió de l'Imtur és "atreure" a l'alemany que "mai ha vingut a Palma perquè no li agrada el sol i el molesta la sorra i l'enrenou de la gent". Un perfil de visitant que, des del seu punt de vista, "només vindria per a una cosa, per descansar i desconnectar", va apuntar.

Més concretament, Joana Borràs va assenyalar que "volem arribar a aquest alemany que està estressat, perquè ha treballat durant tota la setmana, i no ha pogut veure a la família". A aquest tipus de persona, l'Imtur li proposa la realització de 'escapades' (city breaks) amb la capital balear com destí, per aprofitar la tranquil·litat hivernal de la Platja de Palma, i poder fer recorreguts culturals per la ciutat.

A més, la regidora de Relacions Institucionals, Turisme, Comerç i Consum va raonar que "sempre es parla de desestacionalitzar amb fotos de platja, amb la qual cosa, s'està intentant captar sempre al mateix tipus de turista", en una dinàmica que va considerar que "havíem de canviar" de manera "real i efectiva", oferint als possibles visitants descans individual o en família.

L'Imtur també aprofitarà la celebració de l'ITB per presentar el nou logotip de la seva campanya de sensibilització 'Palma, turisme responsable', pel que, segons va revelar l'edil, ha mostrat interès l'Organització Mundial de Turisme (OMT).