L'Oficina d'Atenció al Ciutadà de Sant Antoni atén 30.000 sol·licituds en 2010

Actualizado: viernes, 28 enero 2011 20:44

La regidoria d'Interior ha invertit aquesta legislatura 1,9 milions d'euros


EIVISSA, 28 Ene. (EUROPA PRESS) -

L'Oficina d'Atenció al Ciutadà (OAC) de Sant Antoni de Portmany va atendre l'any passat un total de 30.000 sol·licituds presencials en les seves dependències del Passeig de la Mar.

El regidor d'Interior, Governació i Participació Ciutadana, Vicent Costa, 'Maymó', ha presentat aquest divendres el balanç del treball fet per la seva regidoria en aquesta legislatura, així com de la inversió portada a terme des de 2007.

Un dels avenços més importants portats a terme durant aquests últims tres anys, segons Costa, ha estat la "millora que ha experimentat l'atenció al ciutadà".

En aquest sentit, l'edil ha informat que s'han millorat les dependències i el sistema informàtic i de comunicació del consistori.

Així, la Corporació ha obert un nou portal web i ha passat de tenir 15 servidors, dels 38 equips informàtics que havia en 2002, als 185 actuals.

Ha destacat, al seu torn, que els 'portmanyins' poden connectar-se també a internet "totalment gratis" gràcies a la connexió wi-fi existents en quatre zones del municipi, i ha avançat que ampliaran aquest servei a Can Coix i ses Païsses.

A part de les modernitzacions de caràcter informàtic, el regidor ha insistit que aquestes millores suposen "dos passos de gegant cap a l'administració electrònica", ja que, segons la seva opinió, "totes les xarxes informàtiques instal·lades per al bon funcionament del treball diari del consistori i els ordinadors dels telecentres compleixen tots els requisits de seguretat".

A més, ha recordat que, des de fa dos anys, Sant Antoni té la xarxa SARA, un sistema de control que permet als treballadors assignats pel consistori accedir a la xarxa d'informació de la resta d'administracions (Consell, Govern i Govern espanyol), per obtenir informació sobre el sol·licitant de manera segura i garantint els seus drets de privacitat.

Costa ha fet també èmfasi que l'ampliació de les dependències municipals del Passeig de la Mar ha suposat una "millora important" per atendre les peticions dels ciutadans.

Aquesta ampliació ha comportat una inversió de 335.000 euros i ha precisat de la contractació de 25 nous professionals qualificats.

Alhora, ha remarcat que la inversió efectuada per la regidoria d'Interior des de 2007, inclosa la partida dels pressupostos de 2011, puja a 1.898.000 euros.