Mercadona obrirà entre 17 i 20 nous supermercats a Balears que permetran contractar a 600 treballadors fixos

Actualizado: miércoles, 7 julio 2010 16:16

La cadena destinarà 400 milions d'euros a comprar productes a proveïdors de les illes


PALMA DE MALLORCA, 7 Jul. (EUROPA PRESS) -

La cadena de supermercats Mercadona obrirà en un període de cinc anys entre 17 i 20 nous establiments a Balears, que se sumaran als 36 ja existents a les illes, el que generarà la creació d'aproximadament 600 nous llocs de treball fix, 35 per cada superfície.

Així ho ha anunciat avui el director general de Relacions Externes de l'entitat, Juan Antonio Germán, en la roda de premsa convocada per donar a conèixer el protocol de col·laboració signat entre Mercadona i el Govern per a l'impuls econòmic de la Comunitat Autònoma.

Per illes, l'empresa obrirà, al principi, 10 supermercats a Mallorca, 3 a Menorca i 4 a Eivissa, si bé aquestes xifres podran augmentar fins a arribar a la vintena de nous establiments durant el període estipulat per a l'execució d'aquesta expansió. Per cadascuna de les obertures, Mercadona invertirà una mitjana de tres milions d 'euros en obres, terrenys i instal·lacions.

El 2010, la cadena ja ha sol·licitat a la Conselleria de Comerç, Indústria i Energia set llicències (tres d'elles ja han estat tramitades) per ampliar cinc supermercats a l'arxipèlag i crear dues noves superfícies a Palma, el que la converteix a la primera (al costat d'una altra corporació que ha demanat una) a portar a terme aquest tipus d'actuacions després de l'aixecament fa mig any de la moratòria comercial que impedia l'entrada de grans empreses al mercat balear.

L'Executiu autonòmic, per part seva, posarà a disposició de Mercadona el Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB) per facilitar la contractació dels nous treballadors (actualment, 1.700 persones treballen per a aquesta empresa a l'arxipèlag), amb la finalitat de donar suport a les polítiques en matèria laboral que manté aquesta corporació.

El president del Govern, Francesc Antich, que ha visitat les instal·lacions que la cadena gestiona en Marivent, ha assegurat que aquest conveni permet combinar el treball que porta a terme el seu equip per incentivar el comerç amb el pla d'expansió i la "bona actuació" que desenvolupa Mercadona a les illes.

En aquest sentit, Antich ha remarcat que, donada l'actual crisi econòmica, "no és fàcil" trobar noves inversions, per la qual cosa les administracions han de col·laborar amb la iniciativa privada. "L'única manera de sortir de la crisi és que la iniciativa privada es mogui", ha asseverat el president autonòmic, després d'afirmar que el sector públic ja ha invertit tot el que podia.

Per la seva banda, la consellera de Turisme i Treball i portaveu del Govern, Joana Barceló, ha destacat el desenvolupament de la responsabilitat social de Mercadona, així com la creació indirecta de llocs de treball mitjançant el seu pla d'expansió. Tot i això, ha anunciat que el protocol de col·laboració signat no tindrà cap línia de subvencions econòmiques públiques.

400 MILIONS PER A PROVEÏDORS BALEARS

El director general de Relacions Externes de la cadena de supermercats ha explicat que, mitjançant aquest conveni, l'entitat es compromet també a gastar 400 milions d'euros en la compra de productes a proveïdors agroalimentaris i de serveis de les illes durant els cinc anys que duri la seva expansió.

Segons Germán, Mercadona col·labora a les illes amb més de 190 petites i mitjanes empreses, a les quals compra productes elaborats a Balears per valor de 80 milions d'euros anuals. En especial, ha destacat l'adquisició a l'empresa càrnia Procam de sobrassada mallorquina, que es distribueix en els establiments que l'entitat gestiona no només en la Comunitat Autònoma, sinó també en el territori peninsular.

En relació amb el protocol de col·laboració signat amb el Govern, el responsable de Relacions Externes de l'entitat ha assegurat que aquest acord és "molt important" ja que "l'única manera de sortir de la crisi és incrementar la productivitat". Així, ha recordat que l'època de bonança viscuda durant els últims 15 anys "no serveix", pel que és necessari portar a terme un altre tipus d'actuacions.

Així, les inversions realitzades per Mercadona el 2009 van superar els sis milions d'euros, el que va permetre crear uns 200 nous llocs de treball. Pel que fa a les polítiques laborals de la cadena, aplaudides per Barceló, un total de 95 empleades de les illes van poder disposar d'un mes més de baixa per maternitat durant l'any passat.