Palma i Eivissa, entre els nou aeroports d'AENA que van tancar 2009 amb beneficis

Actualizado: martes, 12 enero 2010 19:07

MADRID, 12 Ene. (EUROPA PRESS) -

Només nou dels 48 aeroports de la xarxa d'AENA --Alacant, Màlaga, Gran Canària, Tenerife Sud, Bilbao, Girona, Palma de Mallorca, Eivissa, San Javier (Múrcia)-- van tancar 2009 amb beneficis positius, en un any en el qual les pèrdues operatives del conjunt dels aeroports espanyols van arribar als 423,97 milions d'euros.

Així consta en el resum dels comptes desagregades dels 47 aeroports d'AENA i la seva previsió de resultats per al 2010 que el ministre de Foment, José Blanco va lliurar avui al Congrés dels Diputats.

L'esmentat document revela que els aeroports espanyols van tancar 2009 sumant pèrdues operatives (abans d'impostos) imputables de 432,97 milions d'euros, 300 milions d'euros per a Madrid-Barajas, davant de 42 milions de Barcelona-El Prat.

Tot i que Blanco ha assegurat que s'ha començat a recuperar el volum de passatgers, que el desembre ha augmentat en un 2%, per al 2010 la previsió és que aquestes pèrdues operatives es dispararan fins a 597,7 milions d'euros, dels quals 311 milions corresponen a Barajas, mentre que El Prat triplicarà les seves pèrdues operatives fins a 145,13 milions d'euros.

Encapçala la llista dels aeroports amb resultats positius Alacant, que ha registrat un benefici abans d'impostos de 43,5 milions, seguit del de Palma de Mallorca amb 37,8 milions i Tenerife Sud, amb 13,94 milions.

Tot i això, Foment precisa en el document que aquells aeroports que han estat objecte de fortes inversions, com els d'Alacant, Eivissa, Màlaga i tots els canaris Alacant, patiran un "fort impacte negatiu" en els seus comptes quan se'ls imputin les amortitzacions corresponents.

BARAJAS EN DÈFICIT FINS A 2025 I EL PRAT FINS A 2018.

Alhora, el deute acumulat dels aeroports ha arribat als 10.480,39 milions, davant d'uns actius de 15.303,22 milions d'euros. Per al 2010, Foment espera que el deute arribi als 12.079,13 milions d'euros, davant del deute de 16.393,87 milions.

L'aeroport espanyol amb major deute imputable és el de Barajas, amb 6.097 milions d'euros, seguit pel Prat amb 1813,81 milions. Per al 2010, aquestes xifres s'elevaran fins a 6.439,61 milions i 2.049 milions, respectivament.

En aquest sentit, Blanco va revelar que la previsió és que Madrid Barajas generi dèficit fins a 2025, mentre que Barcelona-El Prat ho farà fins a 2018.