En un 'picabaralla' amb el ministre de Turisme de l'Argentina, Pascual acusa al Govern de permetre les pressions dels sindicats perquè la companyia no funcionés
MADRID, 27 Gen. (EUROPA PRESS)
El president del grup Marsans, Gonzalo Pascual, es va mostrar avui confiat a aconseguir tancar un nou acord amb l'executiu argentí abans que la seva presidenta, Cristina Kirchner, visiti Madrid i quedin així satisfetes "les dues parts", en el marc del conflicte per l'expropiació a la companyia espanyola d'Aerolínies Argentines.
Pascual ha considerat que els problemes amb els sindicats de l'aerolínia el van empènyer a intentar tancar un acord amb el Govern, "acord de mínims que segueixo intentat tot i tot i espero i desig que abans de la visita es pugui tancar".
"Només vull que el procediment sigui l'adequat, no tinc cap rancor, però sí vull que s'estableixi la pau i la Justícia", va recalcar el president del grup, després de reiterar el seu desig d'arribar a un acord "de col·laboració i cooperació" amb l'estat argentí i Aerolínies Argentines.
El president de Marsans, en el marc de la XII Conferència Iberoamericana de Ministres i Empresaris de Turisme, que va tenir avui lloc al recinte firal Ifema de Madrid, ha destacat la importància de l'esmentat acord, tenint en compte la influència que podria tenir en les inversions i l'empresariat espanyol.
UNA 'PINÇA' DELS SINDICATS
Pascual ha considerat que la situació que va arribar a tenir Marsans en la gestió d'Aerolínies Argentines es va deure a "una pinça" feta per part d'alguns sindicats, amb el consentiment del Govern, que "va fer impossible la vida de l'empresa". Segons l'empresari, aquesta situació provocava que d'una flota de 70 avions "només poguessin volar uns pocs".
Alhora, ha assegurat que de la comanda de Marsans a Airbus de 80 aparells, 40 haguessin anat destinats a Aerolínies Argentines i Austral. Respecte a aquesta última, Pascual ha afegit que "tot i totes les comandes que es van fer, no es van rebre mai autoritzacions que si es van concedir a altres companyies".
Pascual va contestar així a les acusacions del ministre de Turisme de l'Argentina, Carlos Enrique Meyer, que en el marc de la conferència ha indicat que des de la seva nacionalització, Aerolínies Argentines ha passat d'una flota de 28 avions a 44 aparells.
Meyer va justificar la nacionalització en el fet que "per a l'Argentina el sistema aeri era un coll d'ampolla", malgrat la seva importància, a causa de a les distàncies i al creixent turisme al país iberoamericà.
"Vam veure la franca caiguda del numero d'avions que es necessitaven per al sistema i prenem la decisió", va recalcar el ministre.
El president de Marsans ha considerat "legitimo" que un Estat vulgui nacionalitzar una companyia aèria "i per això" Pascual va optar per la firma d'un acord amb el Govern per cedir Aerolínies Argentines. "Però per raons que al meu se m'escapen això va canviar i va derivar en una expropiació".
"Per evitar això, nosaltres havíem signat un document amb el Govern argentí i com demanàvem d'únic és que se seguís aquest procediment i es fes així una sortida ordenada d'allà, ja que ells volien quedar-se amb la companyia. No va ser possible tampoc, van canviar el tema i van passar unilateralment d'un acord que estava pactat a una expropiació", va recalcar l'empresari espanyol.
LA COMANDA D'AIRBUS CREARÀ UNA "GRAN COMPANYIA"
Pel que fa a la comanda de 80 avions a Airbus, Pascual ha explicat a Europa Press que el futur "dependrà molt de l'interès que Aerolínies Argentines" tingui a quedar-se amb les lliures i els 'slots' --drets d'enlairament i aterratge-- d'aquests avions, "que sens dubte per a la companyia pot ser enormement beneficiós".
El president de Marsans ha indicat que el grup està negociant amb Airbus per "donar compliment" a la totalitat de la comanda, que, malgrat la nacionalització de l'aerolínia l'Argentina, permetrà a Air Comet convertir-se en una "gran companyia de vols transoceànics", gràcies a la incorporació d'avions A330, A-380 i A350.
Tot i això, Pascual va puntualitzar que "ara mateix" Air Comet està fent un "estudi" de la situació i no va descartar que l'aerolínia decideixi substituir avions petits per grans en vols de curta i mitja distància.