ple.- La Direcció de Consum ha resolt el 65% de les 1.366 sol·licituds d'arbitratge que es van interposar el 2008

Actualizado: martes, 17 febrero 2009 19:50

PALMA DE MALLORCA, 17 Feb. (EUROPA PRESS) -

La Direcció General de Consum ha resolt el 65 % de les 1.366 sol·licituds d'arbitratge que es van interposar l'any passat, un 8 % més de les quals es van presentar el 2007 com forma de solucionar de manera eficaç les controvèrsies existents entre els consumidors i les empreses.

En resposta a una pregunta parlamentària de la socialista, María Luisa Morillas, el conseller de Salut i Consum, Vicenç Thomàs, ha destacat la importància que tant consumidors com empresaris "recuperin la confiança" en un moment de crisis com l'actual. Alhora, va detallar que hi ha 921 empreses de les illes adherides.

Tot i això, fins al passat dia 13 de febrer s'havien presentat 286 sol·licituds d'arbitratge, procediment extrajudicial que s'articula a través de la Junta Arbitral, integrada per un representant del sector empresarial, un dels consumidors i un lletrat de la Comunitat Autònoma de manera que les resolucions que adopten tenen la mateixa validesa que una sentència judicial.

D'altra banda, Thomàs es va referir al codi de bones pràctiques de les empreses, autoregulació que ja s'ha implantat en 14 organitzacions de l'arxipèlag. A més, està prevista la creació d'un segell professional d'empreses corregulades que diferenciarà les que hagin optat per aquest sistema per funcionar, mètode que significarà un distintiu per a l'entitat que ho posseeixi.

El mes passat, el president del Govern, Francesc Antich, va lliurar els guardons a les primeres empreses i associacions de les Balears que voluntàriament van redactar els seus propis codis de bones pràctiques.