Ple.- Nadal confia a tenir les aportacions del PP en la tramitació del Decret turístic al Parlament

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: martes, 3 febrero 2009 16:08

PALMA DE MALLORCA 3 Feb. (EUROPA PRESS) -

El conseller de Turisme, Miquel Nadal, ha expressat avui la seva confiança que el Decret Llei de mesures urgents per a la renovació de la planta hotelera compti amb aportacions "en positiu" del PP durant la seva tramitació al Parlament, amb l'objectiu que aquesta mesura surti consensuada de cara a impulsar l'economia turística de les illes.

Així ho ha afirmat avui durant el ple de la Cambra autonòmica, on ha afirmat que la pretensió de la Conselleria és que aquesta iniciativa disposi del "màxim consens, de la mateixa manera que tots els acords que tramitem des d'aquest departament". Tot i això, ha subratllat que abans que el Decret entri en tramitació parlamentària, ja ha estat consensuat amb empresaris i sindicats, i "esperem que també s'aconsegueixi amb el PP i surti endavant per unanimitat".

D'aquesta manera és com va respondre a la diputada popular Mabel Cabrer, qui ha considerat una "obligació", d'acord amb allò establert a l'Estatut, tramitar aquest tipus de decrets com una Llei perquè les altres formacions puguin participar, entre les quals hi ha, el PP, del qual ha dit que "sempre ha estat col·laborador en matèria turística mentre que el president del Govern ens ha menyspreat".

En aquest sentit, ha afirmat que Francesc Antich, durant el debat sobre l'Estat de la Comunitat, ha afirmat que el turisme "ha de ser un tema d'Estat, però, és així com es tracten els temes d'Estat?", va etzibar Cabrer. En aquesta mateixa línia, ha apuntat que "a part de ser menyspreats, ens preocupa com el Govern està tractant la crisi econòmica, amb descoordinació i falta de resultats".

Alhora, ha assegurat no entendre "per què es fan mesures urbanístiques excepcionals per al turisme i alhora es tramita la Llei del Sòl, que provoca restriccions a un sector tan castigat com la pagesia".

Cap recordar que Antich, divendres passat, quan el Decret va ser aprovat a Consell de Govern, ja va anunciar que no descarta que el Decret es tramiti al Parlament. Entre d'altres aspectes, la mesura estableix un termini de vuit mesos perquè els establiments puguin legalitzar les places turístiques alegals, per a la qual cosa hauran de pagar 4.000 euros per plaça al respectiu Consell Insular, el que suposaria que a Mallorca es podria obtenir entre 70 i 90 milions d'euros amb la finalitat de destinar-los a la millora de les zones turístiques.

Contenido patrocinado