El PP diu que si es plantegen mocions de censura serà una decisió "conjunta" entre el partit i les Juntes Locals

Ramis critica que és "impossible" que els ciutadans tinguin "respecte" a Antich després del nou "pacte" arribat amb UM al Parlament

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: jueves, 11 marzo 2010 15:28

PALMA DE MALLORCA, 11 Mar. (EUROPA PRESS) -

El vicesecretari general del PP, Miquel Ramis, ha precisat avui que si es presenten mocions de censura, com l'Ajuntament de Palma, serà una decisió "conjunta" entre el partit i les Junta Local corresponent, ja que, segons ha subratllat, la seva formació actua "coordinadament i no com a Cort i el Govern, que adopten decisions contradictòries, a causa que mentre Calvo diu que no va a pactar amb UM, Antich ho fa al Parlament".

En una roda de premsa, Ramis ha manifestat que donada la situació que hi ha a Balears, el PP preveu "totes les opcions" permeses per la Constitució, com presentar mocions de censura en les diferents institucions, després de l'expulsió dels càrrecs executius d'UM, si bé ha insistit que serà el partit i cada Junta Local els que prenguin una determinació "en cada moment, tenint en compte les circumstàncies polítiques tan canviants".

D'altra banda, ha considerat que és "impossible" que els ciutadans tinguin "respecte" al PSIB i al president del Govern, Francesc Antich, després del nou "pacte" arribat dimarts passat amb UM al Parlament perquè aquesta formació ostenti la Vicepresidència Primera.

Així, ha considerat que Antich i els socialistes "no es respecten a si mateixos, ja que no són capaços de mantenir la seva paraula que no tornarien a pactar amb UM" i, en aquest sentit, ha criticat que "cadascun està canviant en funció dels seus necessitats polítiques".

"S'ha pactat copar la Mesa del Parlament, però l'estabilitat institucional a Balears segueix a l'aire, ja que UM ha advertit que es tractava d'un pacte puntual", ha manifestat Ramis, qui va recalcar que el seu partit continuarà en la mateixa línia de "responsabilitat de de cara als ciutadans", de manera que "no farem coses estranyes i quan vulguin parlar d'estabilitat ens trobaran, però quan desitgin parlar de tripijocs no ens trobaran".

"INCOHERÈNCIA I CINISME"

D'altra banda, Ramis va censurar la "incoherència i el cinisme" del Govern i es va preguntar si Antich "ha dit mentides als ciutadans fa un mes quan va tirar a tots els membres d'UM del Govern, perquè eren corruptes, o si els va enganyar dimarts passat al Parlament, quan quan va tornar a votar amb aquest partit la constitució de la Mesa de la Cambra".

"Quina cara!", va exclamar el vicesecretari general del PP, qui ha recordat que els socialistes i el Bloc van arribar a un nou acord amb els 'uemites', després que el secretari de Política Municipal del PSOE, Antonio Hernando, rebutgés qualsevol pacte amb els "corruptes" d'UM, mentre que el portaveu del Bloc a Cort, Eberhard Grosske, ha dit que els vots del partit presidit per Josep Melià són "legítims, menys quan serveixen per mantenir-se en el seient".

A més, Ramis ha indicat que l'alcaldessa de Palma ha acordat que no arribarà a pactes amb UM, tot i que ella està "gràcies a aquest partit" i, en aquesta línia, es va preguntar si Calvo i Antich "no es parlen entre els quals hi ha", tenint en compte que quan aquest "va pactar" amb la formació nacionalista al Parlament ja coneixia les investigacions que apunten que aquest partit podria haver comprat vots en les passades eleccions del 2007. Per contra, va recalcar que el PP "ni tan sols va voler entrar a negociar amb UM els càrrecs de la Mesa del Parlament.

Contenido patrocinado