El PP de Menorca reclama uns pressupostos basats en l'austeritat i en la racionalització de les inversions

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: miércoles, 10 noviembre 2010 18:33

MENORCA 10 Nov. (EUROPA PRESS) -

El president del PP de Menorca, Santiago Tadeo, ha exigit aquest dimecres que els pressupostos per a 2011 elaborats pel Consell es basin en l'austeritat i en la racionalització de les inversions. "Necessitem uns comptes públics que serveixin perquè l'Illa surti de la crisi", ha indicat.

En aquest sentit, el líder 'popular' ha criticat la falta de responsabilitat política per part del president de l'administració insular, Marc Pons. "Sempre hem defensat que els polítics estan obligats, especialment en moment de dificultats econòmiques, a prendre mesures contundents i això no s'ha portat a terme", ha remarcat.

Tadeo s'ha referit a les últimes declaracions de Pons, qui va assenyalar durant de participació en un acte de la Fundació Democràcia i Govern Local que la redacció dels pressupostos amb vista al pròxim any seria "un drama". "Aquestes afirmacions arriben tard", ha lamentat el president insular dels 'populars', qui ha criticat que la situació actual "és fruit de la nefasta política feta per part de Joana Barceló i de Marc Pons, amb la companyia inevitable d'Antonia Allès".

Per la seva banda, la portaveu del Grup Popular al Consell de Menorca, Juana Francis Pons Vila, ha puntualitzat que les paraules que va pronunciar el president de la institució insular quan va estar a Madrid "no sorgeixen des del convenciment", sinó perquè no té la possibilitat d'endeutar-se a causa de a la Llei Estatal de Pressupostos.

"La dinàmica del Consell fins ara ha estat una dinàmica d'endeutament", ha denunciat la portaveu 'popular', qui ha matisat que el deute actual del Consell supera els 40 milions d'euros mentre que al 1999 era de tan sols 640.000 euros.

Pons Vila ha recordat que el PP ja ha presentat el 2008 un decàleg de mesures a l'hora d'elaborar els pressupostos a través del qual es reclamava la reducció de càrrecs públics i de despesa corrent. "Vam tornar a repetir aquest procediment en 2009 anant un poc més enllà tenint en compte que la crisi avançava i l'equip de govern no va acceptar cap de les nostres propostes ni esmenes", ha lamentat.

Alhora, els 'populars' consideren "insuficient" la reestructuració de l'organigrama del Consell portada a terme el mes de juny passat. "Tan sols es van eliminar quatre alts càrrecs dels 33 que tenia l'administració insular", ha indicat Tadeo.

La portaveu ha exigit que els comptes públics dóna cara al pròxim any prioritzin la despesa social i la inversió productiva però, d'altra banda, ha reclamat la reducció de despesa corrent i de direccions insulars, així com de despeses de representació i de publicitat.

En relació amb les afirmacions de la consellera d'Economia i Medi Ambient, Antònia Allès, qui va reclamar diumenge passat una reducció de les Conselleries del Govern i dels Ministeris, Pons Vila ha criticat que la política "s'ha negat sistemàticament a reduir la macroestructura del Consell insular i fins i tot la a propiciat". "El primer que ha de fer Allès és aplicar les receptes que dóna a altres administracions a l'administració insular", ha dit.

Contenido patrocinado