MENORCA 19 Jul. (EUROPA PRESS) -
El portaveu del PSOE a Maó, Vicenç Tur, ha anunciat aquest dimarts que presentarà una moció en el pròxim ple previst per al 28 de juliol. L'objecte de la mateixa és, segons els socialistes, plantejar un debat serè sobre els canvis en el sistema de circulació introduïts pel nou equip de govern.
Mentrestant, Tur ha demanat que se suspengui l'aplicació del nou model. Tur ha assegurat que presenten la moció després d'haver analitzat les conseqüències del canvi de circulació i després d'haver demanat explicacions a la comissió informativa i haver consultat a comerciants i veïns.
El portaveu socialista reconeix la legitimitat de l'equip de govern per introduir qualsevol canvi en el sentit de la circulació però puntualitza que, en aquest cas, "qualsevol decisió sobre circulació ha de respondre sempre a un model de ciutat i amb aquesta acció no tenim clar cap a on va el nou equip de govern. Veiem una improvisació molt important durant aquestes setmanes i no tenim constància de a què corresponen aquests canvis".
Tur s'ha mostrat preocupat per l'augment del trànsit a l'avinguda Menorca o al carrer Sant Josep, molt pròxima a una escoleta. Adverteix Tur: "Hi ha un element unificador d'aquests canvis: el predomini absolut del cotxe davant del vianant".
A més Tur ha demanat a l'equip de govern responsabilitat i que no desfaci gratuïtament accions vàlides impulsades pel passat equip de govern. El portaveu socialista ha qualificat de "nefasta" l'eliminació de la línia d'autobús que connectava el centre històric amb D'alt de Sant Joan.
El passat alcalde assegura que "s'han creat punts negres o crítics de circulació al centre de Maó". I assegura que el tren turístic també és un element de risc més per al vianant. Segons Tur el consistori té "ganes de desfer actuacions fetes durant els últims mesos sense deixar temps per avaluar l'impacte real de les mateixes".
Model de ciutat que va en contra de la tendència europea de prioritzar la tranquil·litat al centre de les ciutats.