MADRID, 19 May. (EUROPA PRESS) -
Renfe i Sol Meliá van signar avui un acord de col·laboració comercial pel qual els viatgers podran accedir a paquets de tren més hotel en tots els destins urbans i de costa allotjant-se en els establiments de les marques de gran luxe de l'hotelera mallorquina (EM by Meliá i Gran Meliá), van informar les dues companyies.
En virtut de l'acord, els hoteles Tryp, la marca urbana de Sol Meliá, oferiran als clients de Renfe una tarifa 'diürna' de 30 euros en més de 30 ciutats per la qual es podrà accedir a una habitació en un dels establiments adherits a la promoció durant la jornada en la qual realitzin el seu viatge.
A més, Sol Meliá facilitarà als esmentats clients una flexibilitat total en les entrades i sortides dels seus establiments a fi d'adaptar la seva estada a l'hotel als horaris del seu viatge.
L'hotelera ha destacat que aquest nou producte és només una part dels acords tancats entre dues companyies, que han decidit aliar-se per facilitar els viatges tant d'oci com de negoci en un moment "en què la situació econòmica els penalitza".
Sol Meliá i Renfe co-participen a més en els seus respectius programes de fidelització (Club AVE per a RENFE i Club MAS per a Sol Meliá) amb els quals esperen reforçar la fidelitat recíproca dels seus clients a partir de les nous avantatges ofertes.
En clau interna, Sol Meliá oferirà un preu especial als 10.000 treballadors de Renfe d'acord amb la millor tarifa disponible i a les ofertes especials en hotels de vacances.
Respecte als clients externs els avantatges ofertes inclouen, entre d'altres, un 'up-grading' o millora al servei 'The Level', el més exclusiu dels hotels de Sol Meliá, per als clients del 'Club Business' de Renfe.
COL·LABORACIÓ PROMOCIONAL.
D'altra banda, l'acord inclou la comercialització recíproca de les marques i serveis de les dues companyies en els diferents mitjans i suports existents, especialment en les respectives pàgines web, Sol Meliá (www.solmelia.com) i Renfe (www.renfe.com).
Concretament, el web de Sol Meliá, llançada l'any 2000, és líder en nombre de visites i factura anualment més de 120 milions d'euros, ha destacat la cadena hotelera.
Per la seva banda, Renfe ha implantat un nou i exemplar sistema tarifari que s'adapta a les noves condicions de mercat i que destaca per la seva flexibilitat ja que, d'una banda, s'incentiva l'anticipació de la compra, com és el cas dels preus web i 'Estrella', i per una altra s'ofereixen places amb preus reduïts 24 unes hores abans de la sortida d'un tren.
Les dues companyies han desenvolupat fullets conjunts per comercialitzar els paquets de tren+hotel, amb la col·laboració de touroperadors seleccionats tant per als paquets urbans com de costa, que seran presentats als agents de viatges en hotels de Sol Meliá.
Finalment, la companyia ferroviària i l'hotelera intentaran obtenir sinergies pel que fa a l'organització de Fam-trips, Press-trips i les presentacions professionals en règim d'intercanvi de serveis.