Representants dels Consell d'Eivissa i Formentera negocien avui a Madrid els termes dels seus Convenis de Carreteres

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: miércoles, 10 septiembre 2008 15:11

EIVISSA, 10 de setembre (EUROPA PRESS)-

El conseller de Mobilitat del Consell Insular d'Eivissa, Albert Prats, es reunirà avui a Madrid amb responsables del Govern Espanyol per abordar els projectes viaris que s'inclouran en el Conveni de Carreteres de l'illa. Aquesta trobada s'executarà de manera conjunta amb el Consell Insular de Formentera, en una trobada que tindrà lloc a les 17.00 hores en el Ministeri de Foment.

El retard en la firma dels dos acords, rubricats ja pels Consells de Mallorca i Menorca, s'ha produït com a conseqüència de l'escissió de les Pitiüses com administració única en dos i ha servit, segons va destacar Prats, "per millorar les seves condicions no només econòmiques sinó també de licitació".

La pretensió del conseller és aconseguir que es financi el major nombre de projectes inclosos en el nou esborrany i que aquests s'executin, licitin i gestionin des de l'illa "per evitar que es converteixin en obres allunyades de les necessitats i realitat d'Eivissa com va ocórrer amb les autovies".

En el cas de Formentera la seva xarxa de carreteres i camins és particular i en alguns trams necessita de manera urgent el començament d'accions que solucionin les seves deficiències, segons destaca el conseller d'Infraestructures, Vies i Obres del Consell Insular de Formentera, Bartolo Ferrer, qui avançava que moltes de les iniciatives que confien a materialitzar avui en el nou conveni estaran concloses abans de final d'any

Per part seva Albert Prats va matisar que la demora en la firma d'aquest acord "no està perjudicant a les Pitiüses, sinó al contrari", ja que servirà "només per millorar les condicions anteriorment establertes". El conseller va concretar que els passos establerts i iniciats per la redacció d'avantprojectes segueixen els terminis marcats per la resta d'illes "per a la seva posada en marxa en quan es materialitzi aquest acord".

Contenido patrocinado