Salut convoca els Premis de Coregulació de Consum, que reconeixen les bones pràctiques dels sectors empresarials

Actualizado: miércoles, 14 octubre 2009 18:50

PALMA DE MALLORCA, 14 Oct. (EUROPA PRESS) -

La Conselleria de Salut i Consum ha convocat la segona edició dels Premis de Coregulació de Consum, un guardó que reconeix les bones pràctiques d'aquells sectors empresarials que contribueixen a augmentar la confiança i la protecció dels consumidors.

Així ho va donar avui a conèixer el conseller de Salut i Consum, Vicenç Thomàs, durant la presentació dels premis en un acte celebrat en la Cambra de Comerç, en què també ha participat el director general de Consum, Diego González, i que ha comptat amb l'assistència de representants dels diversos sectors empresarials de les Illes. Alhora, també van estar presents la directora general de Salut Pública, Margalida Buades; la secretària general de la Conselleria, Guadalupe Pulido, i el director general de Comerç, Pere Tries.

Així, Thomàs ha destacat que la formació i la informació dels drets dels consumidors; el reforç de la seguretat dels mercats i el desenvolupament normatiu són els tres eixos d'actuació de la Conselleria en matèria de Consum. Alhora, ha advocat per l'"aliança dels sectors empresarials que treballin bé i siguin lleials amb els consumidors".

Els guardons sorgeixen d'un acord adoptat en el Consell de Consum de les Illes Balears, que congrega a membres de la Conselleria, Consells Insulars, ajuntaments, agents socials i associacions de consumidors. Al 2008 un total de 14 associacions empresarials de les Illes van rebre el guardó en les seves modalitats d'or, plata i bronze.

Una eina bàsica de la coregulació és l'elaboració del Codi de Bones Pràctiques, que recull les condicions i els requisits legals que han de complir l'àmbit empresarial per garantir la qualitat i la seguretat dels productes o dels serveis posats a disposició dels consumidors i usuaris. Es tracta d'un instrument d'autocontrol en primer lloc per a les pròpies empreses, però també per a cada sector comercial, empresarial i professional.

D'altra banda, Thomàs ha destacat que, des del començament de legislatura, està en procés de construcció el marc legal de protecció dels consumidors i usuaris de les Illes. Alhora, la Direcció General de Consum desenvolupa el control del mercat per a la prevenció, vigilància, identificació i, en el seu cas, correcció i sanció de les conductes infractores de les normes i que són lesives per als interessos dels consumidors i usuaris.

Finalment, el conseller va posar èmfasi en la necessitat que el sector empresarial s'impliqui de manera activa "per aconseguir unes relacions de consum justes, equilibrades i sostenibles". Alhora, ha insistit que aquest compromís de les empreses i associacions empresarials "és un element fonamental per a l'estabilitat i l'efectivitat d'aquest nou sistema d'interrelacions entre tots els agents que intervenen de manera directa al mercat".