El Servei d'Emergències de Balears 112 incorpora a la seva plantilla 10 nous gestors telefònics

Actualizado: jueves, 16 julio 2009 20:59

PALMA DE MALLORCA, 16 Jul. (EUROPA PRESS) - -

El Servei d'Emergències de les Illes Balears (SEIB) 112 ha incrementat la seva plantilla amb 10 nous gestors telefònics amb l'objectiu de millorar el servei que presta a la població. Aquests operadors començaran a treballar demà a la sala de gestió, una vegada finalitzat el període d'aprenentatge que ha tingut lloc a les dependències de l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP).

D'aquesta manera, a partir de demà la plantilla de l'112 tindrà la incorporació de 10 nous gestors telefònics que han estat elegits entre un centenar de candidats que es van presentar a les proves d'accés. Amb aquest reforç, la direcció del Servei d'Emergències també donarà una empenta a l'atenció en idiomes, ja que s'ha intentat buscar un perfil plurilingüe. De fet, alguns dels candidats parlen fins a 4 idiomes.

L'112 atén les 24 hores en quatre idiomes (els dos oficials a les Illes Balears, en anglès i alemany), però molts altres gestors telefònics parlen altres llengües. Ara mateix, el 46,6% de la plantilla parla en diferents idiomes; Tres gestors parlen en 3 idiomes, 8 en dos i 14 en un.

Al llarg de l'any passat, el SEIB va atendre un total de 6.377 incidents en idiomes no oficials a Balears: 2.049 en alemany, 4.158 en anglès, 141 en francès i 29 en altres idiomes. Respecte a les llengües oficials, 49.024 incidents han estat atesos en català i 115.807 en castellà.