Unitat reivindica les competències de Costes per assegurar el "desenvolupament i la sostenibilitat" del Turisme

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: martes, 4 marzo 2008 16:29

PALMA DE MALLORCA 4 Mar. (EUROPA PRESS) -

La coalició electoral Unitat pels Illes va demanar que les competències en matèria de Costes siguin gestionades des de Balears, en lloc de pel govern Espanyol, amb l'objectiu d'assegurar el "desenvolupament i la sostenibilitat" del sector turístic en el futur, després de ser la principal indústria de la Comunitat Autònoma.

Així ho va manifestar avui, en declaracions realitzades als mitjans de comunicació, la candidata per aquesta llista Helena Inglada, qui va celebrar un acte reivindicatiu davant de la Delegació del Govern a les Illes Balears, al qual també hi van assistir els aspirants a ocupar escons al Congrés i el Senat, Pere Sampol, Margalida Miquel i Jaume Sansó.

Segons va exposar Inglada, les costes de les illes són un "recurs natural absolutament sensible" i, tot i que el seu valor com a recurs turístic és "molt evident", segons va recordar, es tracta de les zones que han patit històricament més pressió urbanística, pel que va considerar que "controlar" les costes pot suposar assegurar el seu futur.

En la seva intervenció, la candidata al Senat per Unitat va considerar que "cal que s'adoptin mesures destinades a harmonitzar l'ús de la costa amb el dret de pas pel litoral" i, d'aquesta forma, "millorar les polítiques territorials turístiques i mediambientals que s'han d'impulsar des de les institucions Balears", va subratllar.

Per la seva banda, Sampol va indicar que el domini públic i el dret de pas per la costa "han de poder ser gestionades" per les autoritats de les Illes Balears i, sobre aquesta qüestió, va recordar la "gran oposició ciutadana" que s'ha produït en zones com Pollença o Formentera quan s'han "conculcat" drets històrics dels ciutadans en aquesta matèria.

PRIVILEGIS

Segons va recordar l'aspirant al Congrés --i ara senador--, en aquests casos, "autoritats situades a centenars de quilòmetres de distància han cedit a les pressions de persones situades a centenars de quilòmetres de distància en contra dels drets dels ciutadans d'aquesta terra", en el que va qualificar d'"insult a la gent", segons va exposar.

Sampol va arrodonir l'anterior assegurant que "cal acabar" el que "se'ns digui que un dret de passada o una zona marítim-terrestre ha de ser usada per una persona, per molta influència que tingui, en detriment de tots els ciutadans" i, segons va precisar, aquests "privilegis" els va atorgar el PP quan va estar en el poder i "s'han mantingut" durant la Legislatura que ha governat el PSOE.

Contenido patrocinado