MADRID/PALMA DE MALLORCA 14 Feb. (EUROPA PRESS) - 17,4%
El 21,9% dels balears compra productes o serveis per internet, un percentatge superior a la mitjana estatal, situada en el 17,4%, segons l'estudi 'El comerç electrònic a Espanya 2011' fet per EAE Business School.
Balears es troba així entre les tres comunitats on els seus habitants més compren a través de la xarxa, per darrere de Madrid i Catalunya, amb un 24% i 22,6%, respectivament. En la banda contrari se situen Múrcia, les Illes Canàries i Extremadura, un 10,6%, 11% i 14,1%, cadascuna, segons l'estudi.
Així, pel que fa a la venda de productes a través de la xarxa, l'informe destaca que el 8,6% dels ciutadans ha venut productes i serveis en 2010, un increment del 2,6% en els últims tres anys.
Segons l'estudi, els homes compren més a la xarxa, un 19,4% del total, i especialment el rang d'entre 25 anys i 34 anys, ja que aglutinen el 27,4% de les esmentades compres.
Pel que fa als productes o serveis més sol·licitats, les dones es decanten per l'alimentació, mentre que els homes prefereixen productes electrònics. En aquest sentit, els adolescents compren roba i material esportiu.
Alhora, l'informe subratlla que quant més gran és el nivell d'educació de la persona, més gran és el percentatge de la seva compra i venda de productes, i és que venen un 7,5% més i compren un 36% més que els ciutadans que sol tenen una educació primària.
A més, els ciutadans han reconegut a l'informe que les principals causes per les quals no s'atreveixen a comprar per internet són el desconeixement i la desconfiança.