PALMA DE MALLORCA 21 Oct. (EUROPA PRESS) -
L'Ajuntament de Palma elaborarà una ordenança que permetrà regular la pràctica del botellot, fixant límits d'espai i horaris en les concentracions de persones que puguin alterar la convivència, document que es preveu que estigui aprovat abans de l'estiu que ve, ha informat avui el consistori en un comunicat.
Així s'ho va traslladar l'equip de govern tant al grup de l'oposició (PP), com les diferents associacions i entitats del Passeig Marítim. A més, l'Ajuntament ampliarà el conveni que té amb l'Autoritat Portuària de les Balears (APB) perquè el consistori pugui actuar en una zona que és competència de l'APB.
Aquesta regulació, que serà efectiva en aquesta legislatura, constitueix l'última fase de "l'abordatge integral" del botellot iniciat el novembre del 2008 i que inclou mesures informatives, formatives i dissuasòries.
Així, es constituirà un equip de redacció integrat per diferents àrees de l'equip de govern, fent partícips tant al PP com la resta dels agents implicats. De la mateixa manera, ja s'han establert els canals de treball per articular la nova col·laboració entre l'Ajuntament de Palma i l'Autoritat Portuària per abordar de "forma conjunta i coordinada" una solució al problema.
Així, a l'hora de redactar l'ordenança, el consistori tindrà en compte l'ordenança elaborada per la Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP) com, per exemple, la seva proposta de creació de zones d'especial protecció, quan les concentracions de persones puguin alterar la convivència, o limitacions horàries.
Les actuacions relacionades amb el botellot es van iniciar el novembre del 2008, mitjançant la creació d'una comissió integrada per les diferents àrees de l'Ajuntament implicades en aquest fenomen i intervencions directes amb els joves. Les conclusions d'aquestes apunten que s'ha millorat en la conscienciació de la joventut i que actualment és més viable abordar una regulació, que estableixi unes pautes, ja que fins i tot la joventut considera lògica la intervenció municipal per garantir la convivència i neteja.