El conseller Marc Pons (segon per l'esquerra) presenta el nou servei de transport públic interurb. - CAIB
PALMA DE MALLORCA, 5 Dic. (EUROPA PRESS) -
El conseller de Mobilitat i Habitatge, Marc Pons, ha presentat aquest dijous el nou servei del transport públic interurb (TIB) que s'oferir a la zona nord de Mallorca que, entre "altres millores" inclou més freqüncies, noves connexions i vehicles més ecolgics.
En la presentació també han estat presents el director general de Mobilitat, Jaume Mateu, el president de Confebús Rafael Barbadillo i Gregorio Ruiz de l'empresa concessionria Grup Ruiz. L'acte ha estat inaugurat per l'alcaldessa d'Alcúdia, Brbara Rebassa, i ha comptat amb la presncia dels alcaldes dels 26 municipis de la zona.
Durant la presentació s'han destacat algunes millores. Per exemple, l'increment de freqüncies d'algunes línies, com la que connecta Palma amb Platja de Muro o Palma amb Port de Pollena; noves connexions com la línia que uneix Muro, Sa Pobla amb la badia d'Alcúdia.
A més, s'ha explicat que tot el servei de la zona nord es far amb 73 busos nous de gas natural comprimit (GNC) i amb nous busos elctrics, així com amb una nova infraestructura que comptar amb parades d'enlla a Inca i Port de Pollena.
Pons ha destacat que aquest nou servei representa "un canvi de model de mobilitat terrestre" a Mallorca i permet "a l'Administració dissenyar directament l'oferta de servei i millora el seguiment d'aquest i la seva fiscalització".
cal assenyalar també que el contracte disposa de clusules socials per garantir les bones condicions laborals dels treballadors.
Respecte a la noves connexions, es crea una línia que connecta, Muro, Sa Pobla, Inca, Campanet i Búger amb la badia d'Alcúdia (platja d'Alcúdia, platja de Muro i Can Picafort) d'abril a octubre que oferir servei de 06.00 a 24.00 hores, adaptant-se, segons expliquen, a les necessitats dels treballadors de la zona.
La línia de l'Aerotib A32 (línia aeroport) allarga el seu recorregut arribant a Son Bauló amb busos cada hora i quinze minuts. També hi haur més servei en cap de setmana, per exemple en Prtol/sa Cabaneta, Bunyola, Dei, Fornalutx, Llubí, Mancor, Muro, Pollena, Colnia de Sant Pere, entre altres increments de l'oferta.
D'altra banda, el nou model de contractació permetr que el CTM dissenyi directament l'oferta de servei, vetllant sempre per l'inters públic. Aix assegura una configuració de tota la xarxa amb els mateixos criteris per el conjunt del territori i donar resposta a les noves necessitats de mobilitat a l'illa, han explicat.
A més, s'implementa un nou sistema tarifari que ofereix diferents formes de viatjar amb noves formes de pagament.