VALÈNCIA, 11 Jun. (EUROPA PRESS) -
Els sindicats amb presència en Air Nostrum afronten la negociació sobre l'expedient de regulació d'ocupació (ERO) que presentarà demà l'empresa davant de la Direcció General de Treball, i que podria afectar a 507 treballadors de la companyia, amb la intenció que "no hi hagi acomiadaments ni mesures traumàtiques".
Segons han indicat a Europa Press fonts d'USO, sindicat majoritari, malgrat la reducció en 82 persones del número màxim d'afectats respecte als 589 plantejats l'abril quan la direcció va anunciar la seva intenció de presentar un pla d'acció per fer davant de la crisi del sector, "es fa molt difícil entendre que 500 persones hagin de perdre el seu treball per la caiguda d'activitat que al·lega la companyia".
Tot i això, van posar èmfasi que és una qüestió que deu afrontar-se "amb suficient cautela" fins a "poder analitzar amb detall" la informació que els va lliurar avui la direcció, la mateixa que traslladarà demà al director general de Treball, Román Ceballos, perquè aquest es pronunciï sobre la pertinència de l'ERO.
"Si cal parlar d'alguna cosa, que sigui suspensiu, però no d'extinció", van recalcar les mateixes fonts, els qui van assegurar que l'empresa podria fer front a la situació "amb mesures que no siguin traumàtiques, com les baixes incentivades, les recol·locacions o moltes altres possibilitats".
En la mateixa línia, el secretari general del Sindicat Independent, Fermín Palacios, ha destacat que "en definitiva, l'important és aconseguir que es disminueixi de veritat el nombre d'afectats per l'ERO".
SEPLA I ASETMA, AMB VEU PERÒ SENSE VOT
Aquest òrgan tindrà sis representants d'USO, quatre d'UGT, tres del Sindicat Independent i altres dos membres, amb veu però sense vot, del Sindicat Espanyol de Pilots de Línies Aèries (SEPLA), que no posseeix delegats sindicals en la companyia, i de l'Associació Espanyola de Tècnics de Manteniment d'Aeronaus (Asetma), que no té la representació mínima del 10%.
A partir de la presentació de l'ERO a la Direcció General de Treball, que tindrà lloc demà a les 9.30 hores, donarà començament de manera oficial el període de consultes, que té una durada de 30 dies naturals, durant el qual la direcció i la representació social intentaran arribar a un acord sobre l'expedient.
Air Nostrum, franquiciada d'Iberia per a vols regionals, ha confirmat avui que demà presentarà davant de la Direcció General de Treball, dependent de la Generalitat valenciana, un ERO que podria afectar a 507 treballadors de la companyia, i que va acompanyat d'un pla d'acció social i d'"accions d'estalvi i reducció de costos", com l'abandonament temporal de les "rutes no rendibles" i la reducció del nombre de vols.