PALMA DE MALLORCA, 11 Ene. (EUROPA PRESS) -
El conseller de Salut i Consum, Vicenç Thomàs, ha qualificat de "molt acceptable" l'activitat actual que registra l'hospital de Son Espases, vint-i-tres dies després de la seva inauguració, tenint en compte, segons les dades disponibles fins a aquest dilluns, que s'han realitzat un total de 526 ingressos hospitalaris, unes 2.000 consultes externes i ateses unes 6.500 urgències.
Thomàs ha assenyalat que aquesta activitat és "gairebé la mateixa" que es va realitzar en Son Dureta fa un any, el que, segons la seva opinió, demostra que l'hospital "funciona", malgrat les problemàtiques que des de la seva posada en marxa s'han denunciat relacionades amb la climatització, menús dels malalts o organització en general.
El conseller ha reconegut que s'estan registrant una sèrie d'incidències, que segons la seva opinió formen part de la "normalitat" dins d'un procés d'obertura d'una gran infraestructura, com és l'hospital de Son Espases. Tot i això, ha puntualitzat que amb "la planificació" i "el bon treball" aquestes incidències s 'estan solucionant i l'hospital "va agafant el seu ritme".
"Estem contents. L'hospital funciona. El que s'ha de fer és deixar a l'hospital tranquil, que faci el seu treball i permetre que progressi adequadament", ha assenyalat Thomàs, qui ha afegit que progressivament se n'aniran posant en funcionament la resta de serveis i àrees que encara no estan operatius.
AUTOBÚS LLANÇADORA
Respecte al retard al començament de l'autobús llançadora des de Son Dureta fins a Son Espases per traslladar als treballadors, el conseller ha negat que s'hagi donat "cap plantada" als treballadors que anaven a utilitzar aquest servei.
Aquest servei de bus havia de començar inicialment aquest dilluns, si bé es va posposar finalment fins a aquest dimecres. "L'aparcament de Son Dureta amb llançadora és una iniciativa que anirà endavant", "simplement és un canvi de data per qüestions tècniques", ha postil·lat Thomàs.