El 70% dels comerços de roba, calçat i complements de Mallorca afirma que van vendre menys l'agost que fa un any

Els establiments de Palma van registrar un repunt d'activitat "a penes perceptible" durant el mes passat

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: jueves, 4 septiembre 2008 16:39

PALMA DE MALLORCA, 4 Sep. (EUROPA PRESS) -

El 70 % dels comerços minoristes de roba, calçat i complements de Mallorca considera que van vendre menys l'agost passat que durant el mateix mes del 2007, xifra que s'eleva fins al 80 % en el cas dels establiments que es troben ubicats a Palma, mentre que per a la resta de l'illa aquesta proporció se situa en el 60 %.

Aquesta és la principal conclusió del baròmetre corresponent a agost del 'Informe de conjuntura mensual' que realitza la patronal del sector Pimeco, en què es reflecteix que el 17 % dels comerciants de l'illa considera que el mes passat va ser "igual" al mateix període de l'any passat i només un 13% dels gairebé 400 empresaris consultats va assenyalar una millora en les vendes.

En canvi, respecte al mes de juliol, el baròmetre de les pimes comercials assenyala que es va donar una "lleugera millora", ja que un 18 % dels enquestats va considerar que les vendes van ser millors; mentre que un 32% % les van considerar iguals en els dos períodes. Tot i que cap aclarir que es manté oberta la temporada de rebaixes, que es clausurarà dilluns que ve, 8 de setembre.

De fet, en aquesta segona comparativa realitzada per Pimeco es percep que el 50 % dels establiments, tant de Palma com de la 'part forana', van considerar que les vendes van ser "pitjors" conforme va avançar l'estiu, que van iniciar amb uns estocs més amplis dels habitual, donat el descens de vendes que es va percebre ja durant l'hivern passat i la primavera.

Segons el baròmetre, tant les vendes realitzades pels comerços de roba, calçat i complements, com l'afluència de públic que van registrar, va experimentar una "lleugera disminució" durant el mes d'agost; valoració general després de la que s'amaga un repunt d'activitat "a penes perceptible" a Palma i un descens igualment lleu a la resta de poblacions de l'illa, que situa a aquesta activitat en una posició de "clara debilitat", considera la patronal.

POCS CANVIS EN 12 MESOS

Pel que fa a l'evolució del sector durant els últims 12 mesos, Pimeco apunta a una millora de fins a tres dècimes de punt per sobre de la valoració mitjana de l'últim any, que, en el cas de la capital balear, va ser només de dues dècimes respecte el mes de juliol, mentre que en els pobles sota tres dècimes. El resultat va ser un creixement real d'una dècima per sobre del valor mitjana anual.

Finalment, Pimeco va atribuir la "retracció" en aquest segment comercial a canvis de comportament dels clients en el que es refereix a la "selecció i distribució dels recursos disponibles" per d'altres productes "més peremptoris" en el consum personal o familiar, així com "l'efecte psicològic d'un entorn social instal·lat en el declivi del creixement econòmic i la incertesa respecte el futur immediat", va sentenciar la patronal.

Contenido patrocinado