Adena assegura que els turistes malgasten aigua i electricitat i impulsa dues eines en línia per estalviar energia

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: martes, 15 abril 2008 19:58

EIVISSA, 15 d'Abril (EUROPA PRESS)

La tècnica d'eficiència d'Adena, Evangelina Nucete, ha assegurat avui que "és molt habitual" que els turistes malgastin aigua i energia als hotels perquè no són conscients de la despesa que ocasionen.

Segons Nucete, aquest fet respon a un factor psicològic, ja que el visitant no percep directament la factura de la llum o l'aigua i no és conseqüent amb les repercussions mediambientals de les seves accions, motiu pel qual va exposar que "és imprescindible arrelar els consells d'estalvi d'energia a la nostra consciència per extrapolar-los a les activitats quotidianes".

Pel que fa al consum a les llars, la tècnica va afirmar, en declaracions a Europa Press, que "Adena ha presentat aquest matí dues eines en línia per l'estalvi d'energia i la disminució del consum dirigides al consumidor domèstic que ara mateix no està el prou informat ni té incentius per comprar equips més eficients".

Una d'aquestes propostes és el "top ten dels electrodomèstics eficients", a través del qual es presenta una comparativa de consum d'electricitat i aigua, així com dels costos dels electrodomèstics de gamma blanca de classe A, al llarg de tota la seva vida útil.

L'altra d'aquestes iniciatives suposa una calculadora virtual a través de la qual qualsevol usuari amb la seva factura de la llum pot calcular "a la carta" quines són les seves emissions, els residus nuclears que produeix i trobar pràctiques solucions per estalviar energia a casa seva.

"Es tracta de dues eines que tenen utilitat no només per seleccionar l'electrodomèstic més adequat sinó també per aprendre a valorar que el sobrecost que es pot pagar al principi s'amortitza en el consum d'energia" cosa que, va esgrimir "es tradueix en un estalvi econòmic".

Contenido patrocinado