AENA assenyala que Son Mosson era un obstacle per a la seguretat i recalca que la finca no estava protegida

Actualizado: jueves, 23 abril 2009 18:09

PALMA DE MALLORCA, 23 Abr. (EUROPA PRESS) -

AENA va sortir al pas de les crítiques llançades des d'ARCA i l'Ajuntament de Palma per l'enderroc dilluns passat de les cases de Son Mosson, a les proximitats de l'aeroport, assegurant que la finca suposava un obstacle per a la seguretat operacional de l'aeròdrom.

A més, AENA sosté que des de l'any 2007 havia consultat a les diferents administracions competents sobre els possibles impediments per a la demolició, al que tant el Consell de Mallorca com l'Ajuntament, assegura l'organisme en una nota de premsa, "van informar que (l'immoble) no comptava cap protecció de manera que es podia procedir al seu enderroc".

AENA explica que l'objectiu de la demolició ha estat preservar la seguretat dels vols que s'enlairen o aterren a Mallorca, atès que remarca que Son Mosson incomplia les disposicions d'altura màximes establertes en les normatives de seguretat operacional, entre les quals hi ha, el Decret 584/72 regulador de les servituds aeronàutiques.

En aquest sentit, AENA declara que és "sensible" a la presència d'immobles que puguin tenir interès històric, artístic o arquitectònic als seus recintes aeroportuaris, sempre que això "no suposi un obstacle per a la navegació aèria i la seguretat aeronàutica, com queda acreditat, segons l'organisme estatal, amb el tracte donat per l'Aeroport als molins o a Can Reviu.

EL MINISTERI VA DESESTIMAR EL RECURS

Per aquesta raó, a instàncies d'ARCA el Ministeri de Cultura va estudiar la possible protecció de l'immoble, si bé el juliol del 2008 va acordar no incoar l'expedient de declaració de Bé d'Interès Cultural. ARCA va interposar llavors un recurs contra aquest acord i el Ministeri de Cultura va resoldre el novembre del 2008 desestimar l'esmentat recurs.

Així, l'organisme assenyala que els representants de l'aeroport s'han reunit en més d'una ocasió amb membres d'ARCA amb la finalitat d'explicar-los els motius pels quals resultava "necessària" la demolició. Fruit d'aquestes reunions, AENA va decidir paralitzar l'enderroc programat per tornar a revisar la documentació constatant, una vegada més la necessitat d'eliminar l'obstacle que Son Mosson suposava per a la seguretat de les operacions aeronàutiques.