PALMA DE MALLORCA, 29 Jun. (EUROPA PRESS) -
Antonio Planas, el pilot mallorquí que ha mort aquest dimarts a la nit a l'atemptat perpetrat per la insurgència talibana contra l'hotel Intercontinental de Kabul, tenia previst dormir aquesta mateixa nit a Palma per acomiadar-se de la seva dona i la seva filla de nou anys, abans de traslladar-se a Dubai per començar a treballar a partir de l'1 de juliol en una aerolínia en aquest país asiàtic.
Així ho ha explicat en una compareixença davant dels mitjans el portaveu de la família, Bernardo Castell, qui ha detallat que en el moment de l'atemptat terrorista, Planas, de 49 anys, es trobava al hall de l'Hotel Intercontinental, pendent de traslladar-se a l'aeroport de la capital afganesa, per volar cap a Palma, via Frankfurt i Madrid, coincidint amb el seu últim dia de treball amb l'aerolínia turca Saga.
En aquesta línia, ha detallat que portava gairebé un any treballant per aquesta aerolínia, després de fer-ho per a Air Comet, de manera que pilotava un Airbus 310 que feia la ruta Turquia-Frankfurt-Kabul amb la qual fa un mes va estar traslladant durant vint dies al president afganès, Hamed Karzai.
D'aquesta manera, ha indicat que Planas, qui tenia el títol de pilot d'aviació des de fa només vuit anys, havia decidit abandonar l'aerolínia turca, després de rebre una millor oferta laboral d'una companyia de Dubai, a on se n'anava a traslladar l'1 de juliol per començar a buscar un habitatge i un col·legi per la seva filla, qui, juntament a la seva mare, tenien previst volar a Unió dels Emirats Àrabs en quinze dies o un mes.
Per aquesta raó, havia donat quinze dies a Saga, abans d'abandonar aquesta aerolínia, si bé aquesta li havia demanat que romanguera quinze dies més, que s'esgotaven aquest mateix dimarts.
"Portava l'aviació en les venes, ja que era la seva passió", ha subratllat el portaveu de la família, qui ha assenyalat que ha estat l'ambaixador d'Espanya a l'Afganistan l'encarregat de comunicar la notícia de la mort de Planas a la seva dona, a qui també ha anomenat el delegat del Govern a Balears, Ramon Socías, per oferir-la el que necessités. Per part seva, la directora general de Víctimes del Terrorisme li ha informat que la repatriació del cos es portarà a terme en 72 hores.
LA FAMÍLIA I ELS COMPANYS ESTAN "DESOLATS"
Castell ha indicat que tant els familiars, com els companys del pilot mallorquí estan "desolats i no s'ho poden creure", i alhora ha afegit que els pilots que realitzaven la mateixa ruta que Planas "dubten si seguir volant o no".
D'altra banda, ha destacat que a Planas els va costar molts "sacrificis" fer-se pilot, després de la qual cosa va començar a treballar per Air Comet, si bé quan portava vuit mesos sense cobrar pels problemes econòmics que va travessar aquesta aerolínia, va decidir abandonar-la i va començar a buscar ocupació com pilot a Espanya, tot i que no ho va trobar, de manera que va acceptar una oferta de Saga Airlines.
Des que va començar a treballar per aquesta aerolínia, venia a Palma tres o quatre dies al mes per estar amb la família, es ben no estava bé pagat i va començar a tenir problemes per cobrar, pel que va començar a buscar un altre ocupació com pilot, fins que ho va trobar en una aerolínia de Dubai, tot i que "desgraciadament, no va poder començar a treballar en ella".
"Ningú en el món podrà parlar malament d'ell, ja que era un pare i un amic excepcional, així com una bellíssima persona i riallera", ha remarcat el portaveu de la família, qui ha revelat que Planas era "conscient del perill que corria" a Kabul, tot i que cap dels seus familiars i amics "pensaven que fora per tant". Tot i això, ha revelat que quan volava cap a la capital afganesa, activava a l'avió el codi de perill, que, segons ha recordat, és una cosa que fan les aerolínies quan volen en terreny perillós.