Aído confia que la taxa d'ocupació femenina a la UE arribi al 75% el 2020, respecte del 63% actual

Subratlla que un terç dels empresaris són dones, que van crear 4.020 noves firmes el 2009

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: miércoles, 30 junio 2010 18:14

PALMA DE MALLORCA, 30 Jun. (EUROPA PRESS) -

La ministra d'Igualtat, Bibiana Aído, ha destacat aquest dimecres que la presidència Espanyola de la Unió Europea, que conclou avui, ha aconseguit incorporar a l'Estratègia 2020 l'objectiu d'aconseguir que aquest any, la taxa d'ocupació femenina a la UE arribi al 75%, respecte del 63% actual, mentre que la dels homes se situa al 76%.

Després de lliurar a Palma un diploma a les participants en el programa que porta a terme el Ministeri d'Igualtat i el Govern per fomentar l'autoocupació de 200 dones desocupades de les Balears, amb la finalitat que creuen la seva pròpia empresa, Aído ha recalcat que la presidència Espanyola també ha aconseguit incloure en l'esmentada estratègia una sèrie de directrius dirigides a la igualtat salarial entre homes i dones, ja que malgrat que s'ha retallat a l'últim any, continua i han estat "insuficient, pel que queda molt per fer".

"No podem tolerar que les dones cobrin menys que els homes per fer el mateix treball i, per aquesta raó, vam posar en marxa un protocol amb el Ministeri de Treball per fer inspeccions en les empreses, que permetin comprovar el compliment de la Llei d'Igualtat aprovada el 2007", ha subratllat.

D'altra banda, ha recalcat que, actualment, un terç de les persones que desenvolupen una activitat empresarial a Espanya són dones i la majoria, segons ha detallat, són petites companyies de nova creació constituïdes arran d'una situació de desocupació i amb el desig de "millorar laboralment".

Aído ha assenyalat que aquestes empreses es caracteritzen pel seu "gran flexibilitat", si bé ha recordat que les dones que desitgen crear una firma continuen tenint "obstacles importants, com limitacions a l'accés de capital i al finançament extern, així com dificultats per a la conciliació de la vida familiar i laboral i una escassa presència en els sectors tecnològics".

Malgrat això, ha destacat que només al 2009, es van crear a Espanya 4.020 noves companyies, gràcies al Programa de Suport Empresarial a les Dones per a la creació d'empreses desenvolupat amb el Consell Superior de Cambres de Comerç, el que va beneficiar a 28.637 dones emprenedores.

Contenido patrocinado