MADRID 4 Mar. (EUROPA PRESS) -
El director d'Air Berlin per a Espanya i Portugal, Álvaro Middleman, considera que les "opaques" subvencions amb fons públics que l'aerolínia Ryanair rep per operar en determinats aeroports únicament crea un trànsit "artificial" el resultat del qual "va quedar demostrat ahir una vegada més".
En declaracions a Europa Press, el responsable d'Air Berlin valorava així la mesura anunciada ahir per la companyia irlandesa, que deixarà d'operar quatre dels seus sis rutes a Granada a partir del 4 de maig després de fer-se públic que les institucions no renovarien el conveni que tenien subscrit amb ella a falta de finançament.
Middleman ha assenyalat també que, tot i que "comprèn que els granadins vulguin volar", l'aeroport "no és econòmic, doncs no hi ha una massa crítica de passatgers suficient", i ha recordat que l'aeròdrom de Màlaga es troba llevat una hora de distància de Granada.
"A Londres, exceptuant l'aeroport d'Heathrow, tots els altres es troben a més d'una hora de la ciutat en tren", ha afegit.
Alhora, ha recordat que l'estada i la despesa mitjà dels viatgers que operen amb aquesta aerolínia és sensiblement menor que el registrat pels qui utilitzen altres companyies, i va qüestionar si "és aquest el trànsit que interessa, especialment si s'aconsegueix amb diners públics al qual podria donar-se un millor ús per potenciar el turisme".