PALMA DE MALLORCA, 2 Dic. (EUROPA PRESS) -
La titular del Jutjat d'Instrucció número 10, Carmen Abrines, ha citat a declarar a un total de 22 imputats i a diversos testimonis entre els pròxims 14 de desembre i 7 de març en el marc de la peça número 10 del cas Voltor, que investiga un presumpte desviament de fons públics mitjançant subvencions irregulars a persones afins a Unió Mallorquina (UM), segons han informat fonts jurídiques a Europa Press.
En concret, entre els encausats es troben l'empresari de la comunicació Jacinto Farrús -en què se centren les investigacions d'aquesta peça-, citat per al 2 de març; l'ex conseller de Turisme Francesc Buils (18 de gener), l'expresident de UM Miquel Àngel Flaquer (17 de gener).
També estan previstes les compareixences de l'ex gerent del Inestur, Antoni Oliver; l'ex responsable econòmic de l'empresa dependent de la Conselleria de Turisme, Álvaro Llompart, i l'administradora única de la mercantil Cubic Assessorament Empresarial SLP, Margarita Munar, amb denuncia de la qual es van iniciar les investigacions de la Fiscalia Anticorrupció entorn d'aquest suposat entramat.
En la seva denúncia, Munar posava de manifest que la seva empresa es va presentar a un concurs sobre 'benchmarking' -turisme de congressos i reunions-, per un import de 360.000 euros (417.600 euros amb IVA), al qual es van presentar un total de 13 licitadors, i asseverava que el concurs ha estat "manipulat" ja que l'objectiu del mateix era beneficiar a la UTE formada per THR i Tourin Consulting -vinculada a Farrús-.
És més, les indagacions situen a l'empresari, en llibertat sota fiança de 100.000 dins d'aquesta causa, com "figura clau a l'entramat d'adjudicacions" realitzades, i el relacionen amb 21 societats en la qual consta com a administrador o apoderat i en altres 120 mercantils de les quals ha format part. Així, vinculen a l'empresari no només amb les licitacions del Inestur sinó també d'"altres esferes" del Govern, tal com consta en un dels oficis policials inclosos en el cas.
En concret, les indagacions portades a terme fins ara apunten que van poder cometre's els presumptes delictes de malversació de cabals públics, prevaricació administrativa, frau a l'administració i suborn. L'operació ha estat oberta el passat 3 de febrer per ordre del Jutjat d'Instrucció número 10, encarregat del cas després de la querella interposada per la Fiscalia Anticorrupció.