PALMA DE MALLORCA, 11 Feb. (EUROPA PRESS) -
El conseller de Mobilitat i Ordenació del Territori del Govern, Gabriel Vicens, ha assegurat avui que de les alternatives presentades per a la prolongació de la línia ferroviària des de Sa Pobla fins a Alcúdia, les més recomanades són les que passen per la variant nord en detriment de la zona sud, després d'haver estat estudiats els seus impactes ambientals i per a la població de les zones,
Així ho va exposar Vicens en declaracions a la premsa durant la presentació d'aquest estudi, en les que ha matisat les tres principals alternatives, les més valorades pels experts, presenten "poques diferències" ja que totes plantegen el traçat per la zona nord, "tot i que afecta un major nombre de finques" que en el traçat sud.
Pel que fa al pressupost final d'aquest projecte, Vicens va anunciar que es tracta d'un muntant "que es troba entre els 70 i els 92 milions d'euros", a la qual cosa ha afegit que es tracta d'una xifra que "està dins de les previsions que s'havien fet".
Tot i això, el conseller ha remarcat que es tracta d'un estudi "molt complet" en què tenen cabuda totes les variacions i combinacions possibles. Alhora, va incidir en què es tracta d'una tramitació "llarga", tot i que va confirmar que tots els plantejaments que sorgeixin a partir d'aquest moment "han de ser racionals".
Per aquesta raó, ha informat que aquest estudi serà presentat a les autoritats pertinents, com és el cas dels alcaldes de Sa Pobla i d'Alcúdia perquè presentin al·legacions i opinions relacionades amb aquesta prolongació que permetrà "una major mobilitat" per als residents i turistes de la zona, així com de la resta de l'illa.
Alhora, cap posar èmfasi en què el traçat s'ha realitzat en tres zones que corresponen al municipi de Sa Pobla (Zona 1), el Puig de Son Fe i Sant Martí (Zona 2), i l'arribada a la població d'Alcúdia (Zona 3).
D'aquesta manera, i de manera explicativa, el conseller ha afirmat que el primer tram discorre per la zona del Pla de Sa Pobla, mentre que la segona zona es troba caracteritzada per l'accidentada orografia del Puig de Son Vila (336 metres), Son Fe (268 metres), i Sant Martí (268 metres). Per la seva banda, la tercera i última zona destaca per ser la que marca l'arribada a la població d'Alcúdia.
Pel que fa a una data en la qual es poguessin iniciar les obres d'aquesta prolongació, Vicens ha informat en què "les coses s'han de fer bé, amb els estudis que calguin, i amb el temps adequat per a això".
Un dels aspectes més destacats del projecte és la zona del Puig de Sant Martí, ja que es troba en Zones d'Especial Protecció per a les Aus (ZEPA), i espais protegits, així com en zones d'alt nivell d'humitat i amb risc d'inundacions.