AMPL-Rewe Touristik atraurà l'octubre 1.500 agents de viatges alemanys a Mallorca per ensenyar-los el Programa del 2010

Actualizado: jueves, 14 mayo 2009 18:56

El Govern i el Consell de Mallorca destinen 1,2 milions per a aquest esdeveniment organitzat per Rewe Touristik confiant en què es promocionarà Balears


PALMA DE MALLORCA, 14 May. (EUROPA PRESS) -

Un total de 1.500 agents turístics d'Alemanya visitaran Mallorca entre el 25 d'octubre i l'1 de novembre, després que l'operador turístic alemany Rewe Touristik hagi elegit aquesta illa per presentar el seu 'Programa Estiu 2010', la qual cosa, segons el parer del conseller de Turisme, Miquel Nadal, servirà per a promocionar Balears entre les millors agències de viatges del citat país del qual provenen el 33% dels turistes de les illes, fins a arribar a la xifra històrica de 4 milions el 2008.

Aquest esdeveniment, que té un pressupost de 4,2 milions d'euros, es farà gràcies al conveni de col·laboració signat aquest matí, mitjançant el qual el Govern aportarà 700.000 euros; el Consell de Mallorca 500.000; Turespaña 300.000 i Rewe Touristik 2,7 milions d'euros.

Nadal ha destacat el fet que Rewe Touristik, que desplaça anualment a 350.000 turistes a Balears, hagi elegit Mallorca per presentar a escala mundial el seu 'Programa Estiu 2010', ja que, segons ha recordat, es tracta d'un dels actes promocionals de viatges més importants del món.

Així, ha subratllat que Mallorca es va imposar per acollir la celebració d'aquest esdeveniment a altres països competidors, com Turquia, i, d'altra banda, va detallar que coincidint amb el començament de la temporada baixa a Balears, assistiran entre el 25 d'octubre i l'1 de novembre 1.500 agents de viatges, així com 700 visitants d'Alemanya, Suïssa i Àustria.

Per a Nadal, aquest esdeveniment suposarà una oportunitat per mostrar a aquests "excel·lents venedors" d'Alemanya que Balears és "molt més que sol i platja", perquè, segons ha recordat, aquesta Comunitat Autònoma té "una cultura, una naturalesa, camps de golf, turisme nàutic, esports amb la naturalesa i senderisme".

"Creim que encara tenim marge de creixement del turisme alemany i, per això, fem aquest tipus d'actes promocionals per donar a conèixer als millors venedors de viatges d'Alemanya quina és la realitat de Mallorca, Menorca, Eivissa i Formentera, que tenen una identitat pròpia", ha assenyalat.

Per la seva banda, el president de Rewe Touristik, Rembert Euling, ha expressat el seu convenciment que aquest any se superarà la xifra de 350.000 turistes alemanys arribats a Balears a través del seu operador turístic, de manera que "se'n va a augmentar la venda de viatges, respecte al 2008 a Mallorca i Menorca, mentre que a Eivissa serà un poc pitjor que l'any passat".

AUGMENT D'UN 10% DEL TURISME ALEMANY

Alhora, va anunciar que la seva companyia espera incrementar en, com a mínim, un 10 % el nombre de visitants alemanys que desplaçarà al conjunt d'Espanya, en relació l'exercici passat, de manera que ha expressat el seu convenciment que Rewe Touristik va a vendre la seva capacitat de viatges planificada per a aquest any.

"Hem experimentat un mes de gener i febrer molts difícils respecte al nombre de reserves no només per a Mallorca, sinó per al mercat en general, si bé a l'últim mes estem venent cada setmana per sobre de l'any passat", ha apuntat.

En aquest sentit, Euling ha assenyalat que el seu operador turístic ha observat que com a conseqüència de la crisi econòmica, el client ha deixat de fer les seves reserves de vacances estivals en gener i febrer, tal com succeïa fins ara, la qual cosa no significa que hagi deixat de viatjar, "sinó que simplement, fa la seva reserva més tard i, per això, ara venem per sobre de l'any passat".

Preguntat sobre si els efectes de la Grip A a Mèxic pot incrementar aquest estiu els viatges amb destinacions a zones de la Mediterrània, com Balears, ha indicat que l'aparició d'aquesta malaltia "no ha influït en l'augment de reserves", a causa de què, segons ha explicat, el client alemany que normalment elegeix Cancún és diferent al qual opta per traslladar-se a l'arxipèlag balear.

Tot i això, ha remarcat que sí ha tingut un efecte "positiu" per als destins de curta distància el fet que s'hi hagi incrementat el preu del petroli, a causa que ha obligat als touroperadors a elevar els costos dels paquets de vacances de llarga distància.

D'altra banda, va revelar que a més d'Espanya, aquest estiu també augmentaran el nombre de visitants altres països competidors, com Turquia, Tunísia i Portugal, mentre que, de moment, Egipte ha experimentat una reducció pel que fa al nombre de reserves, si bé ha confiat en què es vagin recuperant "un poc", gràcies a la seva "política agressiva de preus". Per sota de l'any passat, va revelar que també es troben Grècia i Bulgària.

REACCIÓ "MOLT RÀPIDA" A BALEARS

Finalment, Euling va recalcar que Balears ha estat un dels destins que han "reaccionat molt ràpid i de manera correcta" donant un suport total a la promoció davant la "inseguretat" generada per l'actual situació econòmica, el que, segons la seva opinió, ajudarà que les illes surtin "reforçades" de la crisi.

Per la seva banda, el director de Màrqueting i Vendes de Rewe Touristik, Ralph Schiller, ha destacat que sempre que aquest operador turístic ha presentat el seu catàleg de destinacions internacionals en un lloc determinat, aquest esdeveniment ha redundat en "benefici" d'aquesta zona, alguna cosa que, segons la seva opinió, també ocorrerà amb Mallorca, destí en el qual, segons va anunciar, es farà un "especial èmfasi" al 'Programa Estiu 2010'.

Schiller va avançar que la seva companyia donarà a conèixer aquest catàleg mitjançant vuit mons diferenciats en Fires i Congressos, a la terminal de Son Sant Joan, mentre que el rumb enfilat per Rewe Touristik es revelarà en una presentació "fins ara sense precedents" a la Sala Magna del Poble Espanyol. Alhora, ha avançat que es farà una nit de francesa a la finca de Son Termens